Centrele comerciale, in voga in Bucuresti
Data publicarii: 01-11-2006Majoritatea spatiilor noi finalizate in ultimele 6 luni sunt cele incluse in prima etapa a proiectului Baneasa Comercial, primul parc comercial din Bucuresti, demarat de Baneasa Investments. Prima faza a proiectului (Feeria Shopping Center) include unitati Carrefour (inclusiv galerie comerciala), Bricostore si Mobexpert si va fi finalizata in primul trimestru al anului 2007, odata cu deschiderea primului magazin Ikea. Ultima faza a proiectului va consta in construirea unui mall de 65.000 mp (Baneasa Shopping City) si va fi finalizata in 2008.
Pe langa proiectele comerciale de mari dimensiuni , in ultimele 6 luni au fost livrate si spatii comerciale mici, sub 5.000 mp, in zone dens populate. Astfel de proiecte (de ex. Grant Shopping Center in Crangasi) sunt situate in zona de interes a marilor centre comerciale si sunt destinate populatiei cu venituri scazute. Numarul galeriilor comerciale a crescut usor datorita finalizarii unui mare numar de cladiri de birouri sau hoteluri ce includ si zone comerciale la etajele inferioare. Galeriile comerciale din cadrul America House, Bucharest Corporate Center, Floreasca Antonache, Sudului Office Building si Hotel
Novotel (Victoriei Business Plaza) au adaugat aproximativ 10.000 mp la stocul de spatii comerciale moderne.
Ca urmare a lipsei de spatii comerciale stradale, numeroase vile situate in zona centrala a orasului au fost transformate in restaurante, cafenele si baruri.
CEREREA SI GRADUL DE OCUPARE
In ciuda cresterii rapide a stocului de spatii comerciale, exista inca un decalaj intre cerere si oferta, proprietarii aflandu-se pe pozitii avantajoase la negocierea contractelor de inchiriere. In semestrul 1 al anului 2006 cererea a fost reprezentata aproape exclusiv de extinderea comerciantilor deja existenti pe piata.
Bancile si retelele de magazine cu obiecte de uz casnic si-au continuat expansiunea agresiva in zonele rezidentiale secundare. Interesul comerciantilor s-a transferat de la zonele centrale catre cele secundare si chiar periferice din cauza lipsei acute de spatii in zonele centrale si a chiriilor mari solicitate, dar si in scopul valorificarii potentialului zonelor dens populate.
Suprafata medie solicitata de banci este de 100-200 mp, in timp ce retelele de magazine cu obiecte de uz casnic cauta 200-500 mp, cu exceptia lantului Media Galaxy, care prefera suprafetele de peste 2.000 mp.
Printre comerciantii activi pe piata s-au remarcat farmaciile si operatorii de telefonie mobila. Ca urmare a cresteri chiriilor si a lipsei de spatii comerciale de calitate, bancile au inceput sa cumpere astfel de spatii in detrimentul inchirierii, ceea ce a dus la cresterea presinii asupra ofertei existente de spatii stradale.
In prezent gradul de neocupare pentru spatiile comerciale stradale este sub 5%, datorita cereri crescute si ofertei limitate existente pe acest segment de piata.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall