Romania recicleaza aproape 30% dintre dozele de aluminiu existente pe piata
Data publicarii: 17-05-2013 | Mediu
Romania a reusit sa recicleze, anul trecut, 29% dintre dozele de aluminiu existente pe piata, cu 8% mai mult decat norma impusa, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Asociatia Non Profit Alucro.
Astfel, obiectivul anual de reciclare pentru dozele din aluminiu in Romania este de 21% din piata (12.000 tone), in timp ce tinta de reciclare pentru PET-uri este de 55%, respectiv 90.000 tone.
In decursul anului 2012, au fost reciclate, la nivel national, 5.000 tone de deseuri de aluminiu, ceea ce se traduce in 29% din cantitatea de aluminiu existenta pe piata. Din volumul total reciclat, 80% a fost reprezentat de dozele din aluminiu.
Practic, cu peste 400.000 de doze de aluminiu colectate anul trecut, Romania devine un exemplu de succes pentru Asociatia Alucro prin intermediul programului 'Every Can Counts'.
Varianta romaneasca a programului a fost lansata, in premiera, in 2011, la sediul Bosch din Timisoara, exemplul fiind urmat de Toyota Romania. In ambele companii au fost instalate cutii cu un design special, dedicate colectarii dozelor de aluminiu, in vederea motivarii angajatilor si clientilor de a participa activ la protejarea mediului inconjurator.
Potrivit Alucro, in ultimii doi ani, alte cateva companii cunoscute de pe piata locala s-au alaturat programului, cea mai recenta lansare avand loc la sediul central al UPS Romania din Otopeni.
Din punct de vedere tehnic, dupa colectare dozele din aluminiu sunt transformate in doze noi sau in alte produse care contin aluminiu, precum biciclete sau rame pentru ferestre, retopirea aluminiului folosit economisind pana la 95% din energia initiala necesara producerii de materie prima, mentioneaza societatea.
Conform datelor Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice /MMSC/, Romania, prin angajamentele pe care trebuie sa le urmeze, are o tinta de colectare anuala a deseurilor de aluminiu de 50% din totalul pietei, propusa a fi respectata pentru 1 ianuarie 2014.
Alucro este o asociatie non-profit, fondata in anul 2010, de Can Pack Romania, Amep American Packaging si EAA-Asociatia Europeana a Aluminiului.
Scopul organizatiei este constientizarea, educarea si sensibilizarea unui segment cat mai mare al populatiei cu privire la colectarea si reciclarea dozelor din aluminiu.
Prin intermediul Alucro, Romania intra in randul tarilor in care se deruleaza programul 'Every Can Counts', o platforma europeana care promoveaza reciclarea dozelor din aluminiu in 120 de locatii din 12 judete si care are ca obiectiv implementarea unui sistem de colectare selectiva pe termen lung acasa, la birou sau in cadrul evenimentelor publice (festivaluri, spectacole etc.).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut