RBS Romania premiaza castigatorii programului educational MoneySense 2013
Data publicarii: 07-06-2013 | Finante-BanciPeste 6.500 de liceeni din toata tara au participat la editia 2012 - 2013 a programului de educatie financiara MoneySense al RBS Romania, dintre care peste 150 s-au inscris la concursul national organizat de banca in parteneriat cu Centrul Roman pentru Educatie si Dezvoltare Economica (Fundatia C.R.E.D.E.). Tinerii au beneficiat de cursuri si seminarii prin care si-au dezvoltat cunostintele si abilitatile financiare si au invatat cele mai bune metode prin care isi pot gestiona resursele financiare proprii in mod eficient.
Membrii celor 30 de echipe participante la Concursul MoneySense, ghidati de profesori, au parcurs cele patru probe de concurs, care le-au pus la incercare atat cunostintele dobandite in cadrul programului, cat si creativitatea proprie varstei. Elevii s-au prezentat in cadrul primei probe folosind melodii, filmulete, poze sau prezentari pline de imaginatie si au explicat ce i-a motivat sa participe la concurs si de ce cred ca merita sa castige. Pentru probele doi si trei, elevii au folosit metode ingenioase de a promova programul MoneySense catre colegii din alte clase, catre profesori sau chiar catre copiii de la gradinita. Strangerea bugetului necesar promovarii a provocat creativitatea liceenilor, unii dintre ei apeland la resursele proprii sau la banii parintilor, altii chiar reusind sa stranga fonduri dintr-o mica afacere. In ceea ce priveste planurile de viitor, marea majoritate a elevilor isi doreste sa studieze in strainatate sau sa isi infiinteze propria afacere in domenii cat mai diverse, de la cafenele la saloane cosmetice sau firme IT.
"Programul nostru de educatie financiara a ajuns deja la a patra editie si ne bucura sa vedem tot mai multi liceeni interesati de educatia financiar-bancara. Creativitatea si determinarea de care au dat dovada in realizarea tuturor probelor din cadrul concursului MoneySense demonstreaza nivelul ridicat de implicare a participantilor in proiecte desfasurate in afara programei scolare clasice si capacitatea noii generatii de a se adapta la schimbari. Educatia financiara ramane prioritara pentru politica noastra de responsabilitate corporativa, acest program fiind principala noastra contributie la dezvoltarea unei societati durabile in Romania”, a declarat Henk Paardekooper, Presedintele RBS Romania.
"Inca de la lansarea sa in 2009, MoneySense s-a bucurat de apreciere atat din partea beneficiarilor directi, elevi si profesori inscrisi in program, cat si a altor autoritati, reprezentantii inspectoratelor scolare sau directorii liceelor participante. Programul RBS MoneySense si-a propus sa aduca o contributie in vederea educarii financiare a persoanelor fizice din Romania si sa incurajeze abordarea unei atitudini responsabile in luarea deciziilor financiare. Obiectivele programului au fost sa ofere informatii despre gestionarea finantelor personale, calcularea unui buget personal sau despre produsele si serviciile financiare. Aceste obiective coincid cu cele ale fundatiei CREDE, astfel incat ne-am implicat alaturi de banca in implementarea MoneySense in liceele din Romania”, a declarat Adriana Bostina, Director Executiv Fundatia CREDE.
Elevi din 69 de licee din toata tara au parcurs cele patru module de educatie financiara in cadrul carora au avut acces la informatii despre managementul finantelor personale, despre modul de functionare a unei banci, dar si despre aspectele legate de deschiderea, creditarea si administrarea unei afaceri sub indrumarea a peste 90 de profesori din toata tara.
Castigatorii editiei 2013 a concursului MoneySense sunt:
- echipa "Mega Max” de la Colegiul National Economic "Gheorghe Chitu”, din Craiova, coordonator prof. Nicoleta Mihai - premiul I
- echipa "Zbor de Paun” de la Liceul de Informatica "Tiberiu Popoviciu”, din Cluj-Napoca, coordonator prof. Lucia Gogea Gyongyike - premiul II
- echipa "Money Savers” de la Scoala Superioara Comerciala "Nicolae Kretzulescu”, din Bucuresti, coordonator prof. Maria Vasilescu- premiul III
- echipa "Six Dollars” de la Liceul Teoretic "Apaczai Csere Janos”, din Cluj-Napoca, coordonator prof. Eva Palfi Hajnalka - mentiune.
Programul MoneySense ofera publicului larg acces la servicii de asistenta si educatie financiara gratuite si impartiale. Mai multe detalii despre MoneySense sunt disponibile pe site-ul www.rbsmoneysense.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii