Smartphone-ul si tableta - televizorul noii generatii
Data publicarii: 23-07-2013 | IT&CCe inseamna pentru advertiseri si branduri apropierea de consumatori oferita de smartphones
Cate companii din Romania se promoveaza pe mobil? Cate campanii de publicitate reusite s-au intamplat in acest mediu la noi? Mult prea putine, avand in vedere potentialul impresionant pe care il ofera. Sa luam in considerare doar o singura statistica: 54% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite isi verifica mobilele sau tabletele chiar si atunci cand se afla in pat. E adevarat, sunt date care se refera la Statele Unite dar, cu siguranta, si la noi procentul este destul de mare, mai ales in randul consumatorilor cu venituri mai mari. Sa nu uitam ca 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone, iar, dupa Ucraina, Romania are consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/ saptamana) din intreaga Europa, conform studiului MediaScope Europe si IAB Europe, realizat in iunie 2013.
O asemenea apropiere de consumator posibila datorita tehnologiilor mobile inseamna oportunitati pana acum neintalnite si cu potential urias pentru engagement-ul consumatorilor si accesul brandurilor la consumatorul final. Iar, mai nou, pe langa telefoanele de tip smart si tablete, au inceput sa castige cota de piata asa numitele phablets, dispozitive cu ecran intre 5-8 inci ce estompeaza diferentele dintre smartphone si tableta. Daca pana acum existau voci care spuneau ca mobilele sunt prea mici pentru browsing si o interactiune relevanta, in timp ce altii vedeau tabletele ca insuficient de mobile, noul hibrid impaca pe aproape toata lumea.
Interactiunea oferita de toate aceste dispozitive mobile este din ce in ce mai relevanta, mai bogata si incurajeaza reclama contextuala. In acelasi timp, faptul ca aceste dispozitive pot indica tot timpul locatia in care te afli inseamna de asemenea un potential extraordinar, prea putin explorat de catre agentiile de publicitate, desi ofera un tip de relatie care nu a fost niciodata pana acum atat de directa intre mediul online si cel offline.
Sa nu uitam si evolutia tehnologiilor de internet pe mobil: 4G-ul este tehnologia mobila cu cea mai rapida adoptare din istorie iar, in 5 ani, 3G-ul si 4G-ul vor reprezenta jumatate dintre conexiunile de internet mobile. Aceste date indica, fara indoiala, o modificare de paradigma a serviciilor de telecomunicatii mobile catre transferul de date, in detrimentul transferului de voce.
Cu toate acestea, companiile mari de FMCG, de exemplu, acorda doar 10% din bugetele lor de promovare spatiului "mobil”. Foarte curand, insa, proportiile nu au cum sa nu se schimbe, pe masura ce agentiile de publicitate vor intelege mai bine regulile noului joc si, mai ales, faptul ca evolutia comportamentului consumatorului este foarte rapida iar abordarile traditionale in privinta reclamelor nu mai functioneaza intr-un mediu touch-screen si bazat pe identificarea locatiei. Descoperirea de noi modalitati si formate pentru reclama va fi cruciala. E suficient sa spunem ca, in acest moment, aproape jumatate dintre cei care utilizeaza aplicatii dau click pe reclamele mobile din greseala. Advertiser-ii romani ar putea juca si ei un rol in acest context foarte deschis inovatiei, bineinteles sustinuti de branduri educate, care inteleg oportunitatea uriasa oferita de mediul mobil. Evolutiile, cel putin la nivel mondial, vor fi transformatoare si merita urmarite foarte indeaproape.
Despre EY Romania
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2012. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY, logo-ul s-a schimbat pentru a raspunde acestei modificari, iar noul tagline al companiei este "Building a better working world”. Aceasta redefinire a identitatii vizuale vine sa reflecte noua strategie a companiei, Vision 2020. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall