COSMOTE Romania a continuat progresele in T2 2013
Data publicarii: 08-08-2013 | IT&C
- EBITDA a crescut cu 3,4% in T2 2013 versus T2 2012 - marja EBITDA a crescut cu 1,4 puncte procentuale
- Baza de clienti 3G a crescut cu 27,5% in T2 2013 comparativ cu T2 2012
- 17,1% crestere a bazei de clienti business in T2 2013 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut
COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al anului 2013, incheiat la 30 iunie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.
In ciuda contextului economic dificil si a masurilor aspre de reglementare constante, in T2 2013 COSMOTE Romania a reusit sa isi mentina pozitia pe piata, obtinand crestere pentru indicatorii principali. In plus, COSMOTE Romania si-a continuat cresterea bazei de clienti business, capitalizand de pe urma ofertelor adaptate la nevoile clientilor si a sinergiilor cu Romtelecom. Astfel, in T2 2013, segmentul business a crescut cu 17,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Branduri importante, printre care Axis Security si Rio Bucovina, au intrat in portofoliul de clienti business ai companiei.
La finalul lui iunie 2013, numarul total de clienti ai COSMOTE Romania a ramas stabil, la 6 milioane, din care 25,3% reprezinta proportia abonatilor. In T2 2013, baza de clienti 3G a crescut cu 27,5% comparativ cu T2 2012.
EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 3,4% in T2 2013 comparativ cu acelasi trimestru al anului anterior, reflectand astfel ofertele adaptate nevoilor clientilor si eficienta operationala. Marja EBITDA a atins 27% in T2 2013, in crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de T2 2012.
Veniturile din servicii au scazut cu 2,2% comparativ cu T2 2012, exclusiv pe fondul scaderii tarifelor de terminare a apelurilor din septembrie 2012. Comparativ cu trimestrul anterior (T1 2013), veniturile din servicii au crescut cu 5% in T2 2013. Veniturile totale in cel de-al doilea trimestru din 2013 au fost de 111,4 milioane euro, inregistrand o crestere de 3% versus T1 2013.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a scazut cu 1,7% in S1 2013 comparativ cu S1 2012, ca urmare a scaderii valorii ARPU pentru apelurile primite, afectata de scaderea tarifelor de interconectare.
"Trimestrul al doilea din 2013 a fost definit de o constanta competitie acerba si de praguri de reglementare care au avut un impact direct asupra business-ului. In ciuda acestor provocari, COSMOTE Romania a continuat sa faca progrese de la un trimestru la altul, demonstrandu-si strategia de dezvoltare sustenabila. Ramanem concentrati pe programul nostru de investitii in zone cheie, pentru a crea valoare pentru toate partile implicate. De asemenea, ne indreptam toate eforturile catre cresterea eficientei si a flexibilitatii, in beneficiul imediat al clientilor”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE Romania.
La sfarsitul lunii iunie 2013, COSMOTE Romania oferea cea mai buna retea de date 3G cu viteze de descarcare de pana la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil in 176 de orase si peste 1820 de localitati din Romania, acoperind 55,67% din populatie. Mai mult, clientii se puteau bucura de viteze de pana la 21,6 Mbps in tehnologia HSPA+ in 200 de orase din tara. In total, serviciile 3G acopera in prezent peste 75% din populatia Romaniei.
COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lunii iunie 2013, in aproximativ 530 de puncte de vanzare in intreaga tara.
Compania va continua sa isi consolideze pozitia pe segmentele broadband si business. Extinderea si dezvoltarea retelei, precum si imbogatirea portofoliului de produse si servicii vor ramane prioritatile acesteia.
In T2 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii pentru aproximativ 15.6 milioane de clienti (excluzand Globul) din Europa de Sud-Est.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an