Marile magazine ANGAJEAZA MASIV. Peste 12.000 de locuri disponibile
Data publicarii: 09-08-2013 | HR/Cariere
In prima jumatate a anului, cei mai activi comercianti de pe piata locala au fost Kaufland (a carui retea a ajuns la 85 de magazine), Mega Image (232 magazine Mega Image si Shop&Go), Profi (165 de magazine in formatele Profi City si Profi Mall), Lidl (160 de magazine) si Carrefour Express (27 magazine), potrivit celui mai recent studiu realizat de CBRE Romania.
Marele retail se face si mai mare "in cautarea profiturilor viitoare”, are Bogdan Belciu, partener la PwC, o prima explicatie pentru ritmul alert cu care se extind acum retailerii. (Comerciantii de produse alimentare si non-food, plus cei de fashion, au programate sa deschida, in 2013, aproape 300 de noi unitati). Dar, atrage Belciu atentia, nu inseamna ca piata nu va trece, anul acesta, prin niste schimbari semnificative.
De asemenea, magazinele operate direct de companii precum Inditex, H&M, Takko si Deichman si-au continuat expansiunea in Romania, inregistrand cresteri incurajatoare. In schimb, anumite branduri internationale - precum francizele Debenhams, Springfield, La Senza si Nine West - si-au incetat operatiunile in Romania in primul semestru, in timp ce altele si-au schimbat francizatul (Women Secret, Aldo). Singura marca internationala nou intrata pe piata locala a fost Intimissimi.
"Retailerii online precum eMAG sau Fashion Days au inregistrat cresteri importante si vor continua sa-si consolideze prezenta in piata, mai ales prin marketing si printr-o politica de preturi reduse. De asemenea, unii comercianti de online, precum Bebe Tei si ErFi, au decis sa-si deschida magazine traditionale pentru a atrage cat mai multi clienti”, a declarat Luiza Moraru, sefa departamentului de retail al CBRE Romania.
Criza trece, retailul ramane
Investitiile de acum, crede consultantul, "pregatesc companiile pentru capitalizarea sustinuta si capturarea potentialului pietei din perioadele urmatoare de avant economic". Miza este castigarea consumatorilor de proximitate, o goana in care marele retail a pornit deja. De pilda, Metro Cash&Carry a lansat, in 2012, un nou concept de magazin pentru micii comercianti independenti din comertul traditional, e vorba de franciza "La Doi Pasi”. Exemplul Metro nu e unul singular; si Carrefour, Mega Image sau Profi opereaza magazine de proximitate.
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare