BCR: Topul judetelor cu cele mai multe tranzactii non-cash
Data publicarii: 26-08-2013 | Finante-BanciCei mai activi clienti din punct de vedere al numarului de tranzactii non-cash sunt in Bucuresti si Judetul Ilfov, urmati de cei din judetele Timis si Brasov, rezulta dintr-un studiu al BCR efectuat pe segmente interne de clienti. Pe ultimele locuri in acest clasament (judete unde clientii prefera tranzactiile cash in detrimentul celor non-cash) se situeaza: Bistrita, Neamt si Calarasi.
Cele mai utilizate 5 canale non-cash folosite de clientii BCR sunt: platile la POS, operatiunile prin Click 24 Banking, platile automate prin Direct Debit si Standing Order si platile efectuate la ATM.
"Clientii BCR care au adoptat platile prin metodele non-cash sunt persoane active care au ales pachetele de cont curent ClasiCont, ExtraCont si TotalCont, prin care isi pot administra rapid si eficient finantele personale. Pachetele de cont curent BCR ofera cel mai scazut cost total pentru operatiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viata de zi cu zi a oricarui client: plata facturilor sau transferuri bancare", a declarat Catalina Zincenco, Sef departament, Produse de Economisire si Investitii, BCR.
Conform aceluiasi studiu, cele mai multe conventii de Direct Debit (serviciu prin care un client imputerniceste banca sa efectueze automat plata facturilor lunare din contul curent catre furnizori de servicii agreati) au fost incheiate de clientii din Bucuresti, Constanta si judetul Arges.
Totodata, cele mai multe conventii de plata facturi de la ATM au fost incheiate de clientii din Bucuresti si judetele Sibiu si Brasov.
In ceea ce priveste utilizarea cardurilor pentru tranzactii non-cash, in ultimii ani preferinta detinatorilor de card de credit este evidenta: plata cumparaturilor cu cardul are acum o pondere de 87% in total tranzactii, fata de 29% in 2007. Aceeasi preferinta se manifesta si in randul detinatorilor de card de debit, ponderea platilor cumparaturilor cu cardul fiind acum la 38%, fata de 12% in 2007.
Incurajarea tranzactiilor non-cash face parte din strategia bancii pentru 2013 si tocmai de aceea BCR a modificat, la sfarsitul anului 2012, structura pachetelor de cont curent existente oferind clientilor 3 variante noi: ClasiCont BCR - cel mai accesibil pachet care ofera acces la contul clientului deschis la BCR, ExtraCont BCR - pentru persoanele active, care platesc facturi, transfera bani si constituie depozite, inclusiv prin internet si telefon si TotalCont BCR - care este un pachet dedicat clientilor pasionati de plata cu cardul si de utilizarea internet bankingului, oferind un numar nelimitat de tranzactii intra si interbancare efectuate prin internet si telefon cu comision zero.
Pe langa accesul gratuit la contul curent, noile pachete ofera posibilitatea de a plati facturile sau de a efectua tranzactii printr-o serie de canale directe, cu economie de timp si bani pentru clienti:
- Click 24 Banking BCR (www.24banking.ro) - serviciul de internet banking accesibil de pe calculator
- Mobile Banking:
- prin intermediul aplicatiilor smartphone pentru Android si iOS care ofera acces la Click 24 Banking
- prin m.24banking.ro, varianta optimizata a serviciului de internet banking pentru toate telefoanele mobile cu conexiune la internet
- Prin serviciul Tranzactii Mobile (*183#) - clientii beneficiaza, in premiera pe piata din Romania, de optiunea de a transfera bani catre un numar de telefon mobil. Accesul la numarul *183# este gratuit pentru toti clientii care au optat pentru acest serviciu, indiferent de tipul pachetului.
- Alo 24Banking BCR (apelabil non-stop si gratuit la InfoBCR: 0800.801.227)
- plati automate prin Direct Debit si Standing Order
- cu cardul la orice bancomat BCR sau prin echipamentele acceptatoare de numerar (Ghiseul Automat si Masina Multifunctionala)
Preturile acestor pachete de cont curent sunt de 4,5 lei/luna pentru ClasiCont BCR, 8,5 lei/luna pentru ExtraCont BCR si 12,5 lei/luna pentru TotalCont BCR.
In continuarea eforturilor sale de sustinere a tranzactiilor non-cash, BCR a demarat o campanie de incurajare a acestui tip de operatiuni. Astfel, clientii BCR care efectueza plati la comercianti cu cardul (POS), care plateasc facturile curente la ATM BCR sau prin Click si Alo 24 Banking BCR sau care efectueza plati si tranzactii catre terti prin serviciul Tranzactii Mobile (de pe telefonul mobil personal), pot castiga contravaloarea tranzactiilor efectuate.
Promotia se deruleaza in perioada 23 august - 23 octombrie a.c. premiile constand in contravaloarea tranzactiilor non - cash efectuate de client in perioada campaniei. BCR acorda 5 premii/luna cu o valoarea maxima de 1.000 lei net si care vor fi virate, automat, in conturile clientilor. La aceasta campanie participa toti clientii care au efectuat minim 5 tranzactii non - cash prin intermediul BCR in luna respectiva.
Tipurile de tranzactii non - cash ce vor intra in tragerea la sorti:
- plati cu cardul BCR (de debit sau de credit) la cumparaturi /POS in tara sau strainatate
- plati facturi la ATM BCR
- direct debit
- reincarcari cartele Vodafone, Orange, Cosmote la ATM BCR
- plati facturi prin Click 24 Banking BCR (web si mobile)
- transferuri catre terti prin Click 24 Banking BCR (web si mobile)
- plati facturi si transferuri catre terti prin Alo 24 Banking BCR
- plati facturi si transferuri catre terti prin Tranzactii Mobile
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor