Seres: Preluarea Daewoo de catre statul roman se va finaliza saptamana viitoare
Data publicarii: 09-11-2006
Preluarea de catre statul roman a producatorului de automobile Daewoo Craiova se va finaliza cel mai probabil in cursul saptamanii viitoare cand coreenii de la Daewoo Motor vor sosi in Romania, a declarat ministrul economiei, Codrut Seres. "Speram sa finalizam preluarea Daewoo saptamana viitoare cand vor veni corenii la Bucuresti. Asteptam o ultima confirmare de la ei ca sosesc si cred ca o vom avea", a spus ministrul. Ministerul Economiei si Comertului (MEC) va lansa in decembrie la privatizare fabrica de automobile de la Craiova, declara, la jumatatea lunii trecute ministrul Codrut Seres.
"O sa scoatem societatea la privatizare in luna decembrie, iar in primul trimestru al lui 2007 ne asteptam sa avem numele viitorului proprietar", spunea Seres. Intrebat care va fi pretul de vanzare al fabricii de automobile de la Craiova, ministrul afirma ca acesta poate porni de la suma de 61 de milioane de dolari, cu un milion de dolari mai mult decat a platit statul pentru rascumpararea companiei.
"Stim sigur ca Ford si General Motors sunt interesati de Daewoo. Cand o sa publicam anuntul o sa vedem daca si Cherry Automobile din China confirma interesul", adauga oficialul MEC.
Guvernul a aprobat, la inceputul lunii septembrie, contractul de preluare de catre statul roman de la Daewoo Motor Coreea a 51% din fabrica de automobile Daewoo Craiova. Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania.
Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo).
La momentul semnarii, ministrului Seres spunea ca intr-o anexa a contractului de preluare, partea coreeana si-a asumat acoperirea unor datorii in valoare de aproximativ 530 milioane de dolari. "Este putin probabil sa apara si alti creditori care sa ceara ca Daewoo Craiova sa le plateasca sume suplimentare fata de aceste 530 de milioane de dolari. Parerea mea este ca un astfel de lucru nu se va intampla", afirma oficialul.
Negocierile dintre reprezentantii MEC si partea coreeana pentru reintrarea in portofoliul statului a fabricii de automobile din Craiova au durat aproximativ un an de zile. Cea mai spinoasa problema a fost generata de dorinta autoritatilor romane ca Daewoo Motor sa-si asume preluarea tuturor datoriilor pe care posibili creditori le-ar revendica, in afara datoriilor certe in valoare de apoximativ 500 de milioane de euro pe care compania coreeana si le-a asumat intr-o prima faza.
In urma tranzactiei, statul detine 100% din capitalul social al Daewoo Craiova prin intermediul companiei Automobile Craiova SA, la care MEC este actionar majoritar, controland 72,4% din capitalul social.
MEC a primit mai multe scrisori de interes din partea unor investitori care vor sa preia Daewoo Craiova. Printre acestia se numara Ford Motors, General Motors, Renault-Nissan si Chery Automobile China.
Semnalele ca uzina ar putea fi reprivatizata au urcat vanzarile Daewoo in iulie, acestea atingand un maximum istoric lunar de 4.177 de unitati. Dupa primele sapte luni, vanzarile de automobile produse la fabrica de la Craiova au ajuns la 13.717 unitati, in comparatie cu 14.697 vandute in perioada similara a anului trecut.
Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.
Fabrica de la Craiova este urmasa Oltcit.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii