Romanii invata sa devina marca inregistrata
Data publicarii: 09-11-2006
Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea face distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei. Pentru consumator, marca reprezinta cel mai comod mijloc de a recunoaste rapid o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata sau pe care experienta l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura.
Pentru intreprindere, marca reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra o clientela. Tarifele pentru inregistrarea unei marci difera de la caz la caz. "Cel mai mic tarif la inregistrare este de 260.000 lei, tariful maximal situandu-se la 75 de milioane de lei. Tarifele difera in functie de marimea si culoarea marcii, pana la serviciile conexe inregistrate", ne-a spus Stefan Cocos, reprezentantul Departamentului Marci din cadrul OSIM. Tarifele asigura valabilitatea marcii pentru 10 ani. Solicitarile pentru inregistrarea marcii sunt in continua crestere.
"Daca in anii '90 media cererilor de inregistrari era de aproximativ 3.000 pe an, in primele 9 luni ale acestui an am ajuns sa avem un numar de 24.776 de solicitari si speram ca pana la sfarsitul anului sa atingem 30.000 de cereri", a adaugat Cocos. De mentionat ca orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului sau combinatii de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne.
Marcile pot fi individuale cand se folosesc de o singura firma, colective sau de certificare. Astfel, marca colectiva serveste la deosebirea produselor sau serviciilor membrilor unei asociatii de produsele sau serviciile apartinand altor persoane.
Marca de certificare indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata sunt certificate de titularul marcii in ceea ce priveste calitatea, materialul, modul de fabricatie a produselor sau de prestare a serviciilor, precizia, ori alte caracteristici.
De asemenea, inregistrarea marcii confera titularului un drept de folosire exclusiva a marcii pentru produsele si/sau serviciile pentru care s-a efectuat inregistrarea, pe un termen de 10 ani de la data constituirii depozitului, precum si dreptul de a interzice tertilor folosirea marcii sau imitarea sa frauduloasa.
La cererea titularului, inregistrarea unei marci poate fi reinnoita la implinirea fiecarui termen de protectie de 10 ani. Potentialii amatori trebuie sa stie, de altfel, ca nu orice marca poate fi inregistrata. Sunt excluse de la protectie si nu pot fi inregistrate marcile lipsite de caracter distinctiv, cele compuse exclusiv din semne sau indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante; marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, care sunt contrare ordinii publice sau bunelor moravuri; marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania etc.
Pentru inregistrarea unei marci este necesar sa se depuna la OSIM o cerere de inregistrare pe un formular tip, in limba romana.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri