Noile parcaje din Bucuresti costa lunar cit rata la masina
Data publicarii: 09-11-2006
In cazul acestora din urma, tariful este estimat la minimum un euro pe ora. Ceea ce inseamna ca cei care lucreaza in centru vor trebui sa plateasca intre 160 si 200 de euro pe luna, adica la fel ca rata lunara pentru o masina populara. "Am estimat tariful la un euro pe ora, dar el va fi stabilit dupa ce se vor incheia parteneriatele publice-private pentru construirea parcarilor. Pretul va reflecta costurile de realizare a unui loc de parcare", ne-a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport si Sistematizarea Circulatiei din cadrul PMB.
Investitie de 27.000 de euro pe un loc
Conform indicatorilor tehnico-economici, construirea unui singur astfel de loc de parcare va costa in medie 27.000 de euro. "O asemenea investitie se recupereaza in aproximativ 25 de ani. Avind in vedere ca o sa fie parteneriat public-privat, investitorii nu se vor arata interesati daca nu vor avea profit", ne-a explicat Eugen Pirpiliu, seful Comisiei de Transport din Primaria Capitalei. Cei care isi vor parca masina intr-o parcare de suprafata vor scoate din buzunar mai putin de un euro, potrivit lui Eugen Pirpiliu, exemplu fiind parcarile de suprafata administrate de firma Dalli. Stationarea masinii timp de o ora costa intre 1,5 si 2 lei. Totodata, un abonament lunar costa intre 220 si 300 de lei. Cei care detin mai multe locuri de parcare au reducere de 20%.
In prezent exista 3.000 de locuri administrate de firma Dalli, 300 de locuri de parcare aflate in zonele periferice ale Bucurestiului, care sint administrate de firma Prestari Servicii, si cele 1.300 de parcari aflate in domeniul privat al Primariei Capitalei.
14.000 de noi locuri de parcare
Municipalitatea vrea sa construiasca 22 de parcari, dintre care 16 subterane, in zonele cele mai aglomerate din Capitala. Intre 2008 si 2010 vor fi terminate 14.000 de locuri de parcare. "Constructia acestor parcari va rezolva o parte din problema traficului. In prezent, pe majoritatea arterelor de circulatie cu patru benzi se folosesc doar doua, pe celelalte fiind parcate masini", a explicat Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.
Parcarile subterane vor fi construite in parteneriat public-privat. Primaria ofera terenul, iar investitorul construieste parcarea din banii proprii.
10 milioane pe zi, pentru parcare ilegala
Masinile parcate neregulamentar in centrul si pe arterele principale ale Capitalei vor fi ridicate, pentru recuperarea lor soferii urmind sa plateasca 1.000 de lei pentru o zi de depozitare. La aceasta taxa se adauga cheltuielile de ridicare si transport, plus o amenda, al carei cuantum urmeaza sa fie stabilit de catre municipalitate. Cei care isi vor parca masina ilegal in zonele periferice ale Bucurestiului vor scapa, la prima abatere, doar cu o amenda.
Banii luati prin SMS
Taxa de parcare va putea fi platita cu ajutorul unui SMS transmis prin telefonul mobil, in care vor fi specificate numarul de inmatriculare al masinii si durata de stationare. Sistemul ar putea fi aplicat incepind cu anul viitor, potrivit ministrului Comunicatiilor, Zsolt Nagy (foto). Taxa de parcare va fi inclusa in factura lunara a telefonului mobil. In plus, tot prin SMS, soferul va fi avertizat cu 5-10 minute inainte sa-i expire timpul de parcare. Ministrul a mentionat ca sistemul a fost introdus in mai multe tari europene, printre care Austria, Croatia, Slovenia si Ungaria, pe baza unui parteneriat public-privat intre autoritatile locale, operatorii de telefonie mobila si firmele care administreaza parcarile. In Romania, proiectul va fi aplicat, intr-o prima faza, in 20 de orase si va fi parteneriat public-privat.
Cum parcam prin Europa
Statele UE au gasit deja diferite solutii pentru problema parcajelor. In general, un loc de parcare in metropolele europene costa intre 1 si 3 euro/ora.
Cetatea eterna, de pilda, are o problema, daca nu eterna, cu siguranta mare: fiecare nou primar vine cu proiectul lui in materie de parcaje. Zilele trecute, primarul Romei, Valter Veltroni, a prezentat Consiliului Local planul parcajelor din Roma pe perioada 2006-2008. Documentul prevede circa 25 de mii de noi locuri de parcare, impartite in 60 de parcaje.
Primele cartiere in care vor incepe lucrarile vor fi cele care sufera cel mai mult din lipsa locurilor de parcare - Parioli si Prati. Planul cuprinde un evantai de solutii: stationarea prin rotatie nocturna si diurna sau pe perioada limitata, oferte de vinzare a terenurilor care se preteaza la utilizarea ca parcaje catre rezidenti. Nu lipsesc parcajele subterane, realizate prin finantarea pe proiect. In prezent, o ora de parcare publica este taxata cu un euro. In parcajele private, tarifele variaza, fiind de multe ori duble fata de cele publice.
Citeste tot articolul in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri