De ce sunt romanii nemultumiti de banci
Data publicarii: 01-10-2013 | Finante-BanciPrincipalele probleme identificate de cei mai multi dintre romani, de-a lungul timpului, in relatia cu bancile locale sunt dobanzile si comisioanele prea mari, arata un sondaj realizat de portalul de servicii financiare www.Efin.ro. Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner Efin.ro.
Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri. "Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca - credite neperformante in general - au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza”, a adaugat Dragos Cabat.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.
La intrebarea " Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?”, 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.
Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de Internet Banking al bancii cu care lucreaza. Astfel, doar 6% dintre cei chestionati folosesc Internet Banking zilnic, iar 8% de cateva ori pe saptamana. Acesta este in opinia analistilor Efin.ro si aspectul pe care bancile trebuie sa se concentreze in perioada urmatoare. Utilizarea Internet Bankingului aduce scaderi de costuri pentru banca si simplificarea operatiunilor pentru clienti. In plus, utilizand acest tip de servicii, clientii nu mai intra direct in contact cu angajatii bancilor, sustine Dragos Cabat.
Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 19-24 septembrie, pe un esantion de 374 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari.
Lansat in 2009, portalul financiar Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media Services SRL.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză