De ce sunt romanii nemultumiti de banci
Data publicarii: 01-10-2013 | Finante-BanciPrincipalele probleme identificate de cei mai multi dintre romani, de-a lungul timpului, in relatia cu bancile locale sunt dobanzile si comisioanele prea mari, arata un sondaj realizat de portalul de servicii financiare www.Efin.ro. Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner Efin.ro.
Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri. "Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca - credite neperformante in general - au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza”, a adaugat Dragos Cabat.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.
La intrebarea " Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?”, 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.
Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de Internet Banking al bancii cu care lucreaza. Astfel, doar 6% dintre cei chestionati folosesc Internet Banking zilnic, iar 8% de cateva ori pe saptamana. Acesta este in opinia analistilor Efin.ro si aspectul pe care bancile trebuie sa se concentreze in perioada urmatoare. Utilizarea Internet Bankingului aduce scaderi de costuri pentru banca si simplificarea operatiunilor pentru clienti. In plus, utilizand acest tip de servicii, clientii nu mai intra direct in contact cu angajatii bancilor, sustine Dragos Cabat.
Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 19-24 septembrie, pe un esantion de 374 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari.
Lansat in 2009, portalul financiar Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media Services SRL.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare