De ce sunt romanii nemultumiti de banci
Data publicarii: 01-10-2013 | Finante-BanciPrincipalele probleme identificate de cei mai multi dintre romani, de-a lungul timpului, in relatia cu bancile locale sunt dobanzile si comisioanele prea mari, arata un sondaj realizat de portalul de servicii financiare www.Efin.ro. Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner Efin.ro.
Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri. "Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca - credite neperformante in general - au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza”, a adaugat Dragos Cabat.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.
La intrebarea " Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?”, 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.
Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de Internet Banking al bancii cu care lucreaza. Astfel, doar 6% dintre cei chestionati folosesc Internet Banking zilnic, iar 8% de cateva ori pe saptamana. Acesta este in opinia analistilor Efin.ro si aspectul pe care bancile trebuie sa se concentreze in perioada urmatoare. Utilizarea Internet Bankingului aduce scaderi de costuri pentru banca si simplificarea operatiunilor pentru clienti. In plus, utilizand acest tip de servicii, clientii nu mai intra direct in contact cu angajatii bancilor, sustine Dragos Cabat.
Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 19-24 septembrie, pe un esantion de 374 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari.
Lansat in 2009, portalul financiar Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media Services SRL.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an