Fiscul modifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA
Data publicarii: 23-10-2013 | AfaceriFiscul a elaborat o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, in acord cu ultimele modificari aduse in acest an Codului Fiscal, precum si cu noile denumiri ale structurilor fiscale teritoriale, in urma procesului de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), potrivit unui proiect de ordin publicat pe site-ul ANAF.
Prin modificarile aduse Codului Fiscal prin Ordonanta Guvernului nr.16/ 2013 au fost schimbate conditiile in care persoanele impozabile, carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Astfel, societatile comerciale carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal al asociatilor pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anulare, daca asociatii respectivi nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii.
De asemenea, persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza nedepunerii niciunui decont de TVA pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand, fara a mai exista termenul minim pentru depunerea cererii de trei luni de la data anularii.
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu au evidentiat, in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive, achizitii de bunuri/ servicii si nici livrari de bunuri/ prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand fara a mai exista termenul maxim pentru depunerea cererii de 180 de zile de la data anularii.
Totodata a fost eliminata conditia impusa persoanei impozabile de a declara ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.
In plus, avand in vedere si masurile organizatorice adoptate recent pentru organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care s-au adus modificari denumirii structurilor fiscale teritoriale si structurii organelor de conducere ale acestora, a fost necesara modificarea denumirilor structurilor de conducere ale organelor fiscale implicate in aplicarea procedurii de reinregistrare in scopuri de TVA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall