Fiscul modifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA
Data publicarii: 23-10-2013 | AfaceriFiscul a elaborat o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, in acord cu ultimele modificari aduse in acest an Codului Fiscal, precum si cu noile denumiri ale structurilor fiscale teritoriale, in urma procesului de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), potrivit unui proiect de ordin publicat pe site-ul ANAF.
Prin modificarile aduse Codului Fiscal prin Ordonanta Guvernului nr.16/ 2013 au fost schimbate conditiile in care persoanele impozabile, carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Astfel, societatile comerciale carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal al asociatilor pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anulare, daca asociatii respectivi nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii.
De asemenea, persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza nedepunerii niciunui decont de TVA pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand, fara a mai exista termenul minim pentru depunerea cererii de trei luni de la data anularii.
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu au evidentiat, in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive, achizitii de bunuri/ servicii si nici livrari de bunuri/ prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand fara a mai exista termenul maxim pentru depunerea cererii de 180 de zile de la data anularii.
Totodata a fost eliminata conditia impusa persoanei impozabile de a declara ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.
In plus, avand in vedere si masurile organizatorice adoptate recent pentru organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care s-au adus modificari denumirii structurilor fiscale teritoriale si structurii organelor de conducere ale acestora, a fost necesara modificarea denumirilor structurilor de conducere ale organelor fiscale implicate in aplicarea procedurii de reinregistrare in scopuri de TVA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private