Fiscul modifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA
Data publicarii: 23-10-2013 | AfaceriFiscul a elaborat o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, in acord cu ultimele modificari aduse in acest an Codului Fiscal, precum si cu noile denumiri ale structurilor fiscale teritoriale, in urma procesului de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), potrivit unui proiect de ordin publicat pe site-ul ANAF.
Prin modificarile aduse Codului Fiscal prin Ordonanta Guvernului nr.16/ 2013 au fost schimbate conditiile in care persoanele impozabile, carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Astfel, societatile comerciale carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal al asociatilor pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anulare, daca asociatii respectivi nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii.
De asemenea, persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza nedepunerii niciunui decont de TVA pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand, fara a mai exista termenul minim pentru depunerea cererii de trei luni de la data anularii.
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu au evidentiat, in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive, achizitii de bunuri/ servicii si nici livrari de bunuri/ prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand fara a mai exista termenul maxim pentru depunerea cererii de 180 de zile de la data anularii.
Totodata a fost eliminata conditia impusa persoanei impozabile de a declara ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.
In plus, avand in vedere si masurile organizatorice adoptate recent pentru organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care s-au adus modificari denumirii structurilor fiscale teritoriale si structurii organelor de conducere ale acestora, a fost necesara modificarea denumirilor structurilor de conducere ale organelor fiscale implicate in aplicarea procedurii de reinregistrare in scopuri de TVA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză