Studiu EY: Industria de media si divertisment increzatoare in revenirea economiei globale
Data publicarii: 10-12-2013 | Media• 68% dintre executivi cred ca situatia economica se imbunatateste comparativ cu 26% anul trecut
Industria de media si divertisment se indreapta spre anul 2014 cu un nivel ridicat de incredere in economia globala, se arata in cea de-a noua editie a Capital Confidence Barometer - Media & Entertainment. Companiile de media si divertisment sunt optimiste cu privire la revenirea economiei globale in anul urmator, se asteapta sa vada o crestere si o imbunatatire a activitatii de fuziuni si achizitii si estimeaza fie mentinerea, fie cresterea fortei de munca.
68% dintre executivii din companiile de media si divertisment cred ca situatia economica se imbunatateste, inregistrandu-se o crestere semnificativa fata de procentul inregistrat anul trecut, cand doar 26% credeau in aceasta imbunatatire. 23% considera ca situatia economica este stabila, 4% ca se depreciaza usor iar 5% ca este in declin puternic.
Raportul are la baza un sondaj derulat in randul directorilor executivi din companiile mari de media si divertisment din intreaga lume si isi propune sa masoare increderea corporativa in perspectivele economice, sa identifice tendintele despre care se discuta in consiliile de administratie si sa ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de crestere vizate de companii.
In plus fata de increderea generala in economia globala, executivii din companiile de media si divertisment dau dovada de un nivel ridicat de incredere si in ceea ce priveste alte zone, comparativ cu rezultatele studiului de anul trecut. Astfel, 57% dintre executivi sunt increzatori in cresterea fortei de munca (fata de 20% in 2012), 52% in cresterea veniturilor corporative (15% in 2012) iar 43% in cresterea disponibilitatii creditarii (de la 10% in 2012).
Topul prioritatilor consiliilor de administratie ale companiilor de media si divertisment a suferit, de asemenea, cateva modificari. Astfel, 66% dintre executivi declara ca, in prezent, pun un accent mai mare pe eficienta si controlul costurilor decat cu un an in urma. Gestionarea riscurilor este in topul prioritatilor pentru 60% dintre companiile analizate, guvernanta corporativa pentru 57% dintre companii, relatiile cu investitorii in 53% dintre companii; aspectele de reglementare - in 50%; atragerea si retinerea talentelor - in 47%, iar alocarea de capital - in 43% dintre companiile chestionate.
"Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul anului 2013, devine tot mai clar ca industria de media si divertisment este optimista cu privire la anul care urmeaza", spune Tom Connolly, EY, Lider Global al departamentului de Asistenta in Trazactii, Media & Divertisment .
”Cresterea increderii companiilor in economia globala, concentrarea acestora pe investitii in produse si servicii de baza, precum si o perspectiva imbunatatita asupra tranzactiilor anticipeaza potentiale tranzactii mai mari si mai importante in industria de media si divertisment”, a adaugat Tom Connolly.
Alte rezultate cheie ale studiului:
• 79% dintre executivii din companiile de media si divertisment cred ca mediul de reglementare incurajeaza initiativele de crestere ale companiilor.
• 73% se asteapta la o crestere in urmatoarele 12 luni. 62% cred ca economia globala va creste cu 1%-3%; 11% cred ca va creste cu 3%-5%; 20% cred ca nu va fi nicio crestere, iar 7% cred ca va fi o crestere negativa.
• Locurile de munca din industria de media si divertisment sunt relativ sigure, cu doar 13% dintre directorii executivi indicand ca au de gand sa reduca numarul de locuri de munca. 55% isi propun sa-si mentina numarul curent de locuri de munca iar 32% sa il creasca.
• 85% dintre executivi considera disponibilitatea creditarii fie stabila, fie imbunatatita, in comparatie cu 55% cu un an in urma.
• 57% dintre executivi spun ca intentioneaza sa utilizeze un procent mai mare de numerar pentru a finanta tranzactii. 25% inclina spre finantarea pe datorie, iar 18% vor lua in considerare, mai degraba, finantarea tranzactiilor din capitaluri proprii.
• Dupa o perioada de incertitudine, se pare ca exista o revenire a dinamicii pietei, cu 53% dintre executivi care declara ca se concentreaza pe crestere in urmatoarele 12 luni, in comparatie cu doar 39% in urma cu un an. 32% dintre executivi au indicat ca reducerea costurilor si eficienta operationala vor fi prioritare pentru ei iar pentru 13% - mentinerea stabilitatii.
• 74% dintre executivi se asteapta ca volumul de tranzactii de fuziuni si achizitii sa se imbunatateasca in cursul anului viitor, 21% cred ca va ramane la fel, iar 5% spun ca va scadea.
• 25% dintre executivii din companiile de media si divertisment prevad efectuarea de achizitii in cursul anului urmator.
• Se proiecteaza un interes mai mare din partea companiilor pentru pietele emergente in anul urmator, cu 43% dintre executivi care declara un interes marit din partea companiilor lor pentru pietele emergente.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză