Arta manipularii clientilor
Data publicarii: 13-11-2006
Depozitarea produselor scumpe la nivelul ochilor asigura la vanzarea acestora mai rapid decat a celor mai ieftine, dar mai putin vizibile. In prezent, cercetatorii analizeaza cum "inteligenta de grup" poate influenta ceea ce cumpara oamenii, noteaza revista "The Economist".
Produsele tentante, scoase in fata
Zeeshanul-Hassan Usmani, specialist in computere in cadrul Universitatii Princeton, a prezentat un nou mod de a spori impulsul de cumparare, speculand acest fenomen.
Supermarketurile ii incurajeaza deja pe cumparatori sa achizitioneze lucruri despre care nu si-au dat seama ca le doreau. De exemplu, prin plasarea unor alimente de zi cu zi, cum ar fi laptele sau ouale, in spatele magazinului, ii determina pe acestia sa treaca printre rafturile cu produse tentante pana ajung la acestea.
Usmani a explicat aceasta tendinta de a cumpara mai mult decat este nevoie motivand instinctul de turma. Ideea este ca, daca un anumit produs este vazut ca fiind unul popular, este foarte posibil ca acesta sa fie achizitionat de cumparatori. Marea provocare o constituie o informare constanta a clientilor in legatura cu ceea ce cumpara ceilalti.
Un alt studiu recent, realizat in cadrul Universitatii Columbia din New York, a pornit de la ideea crearii unei piete artificiale de melodii in care 14.000 de oameni au descarcat cantece necunoscute anterior.
Cercetatorii au descoperit ca atunci cand oamenii pot vedea cantecele clasificate in functie de numarul de descarcari, ei urmeaza "turma". In cazul in care melodiile nu au fost clasificate in ordine, dar numarul descarcarilor era afisat, efectul influentei sociale functiona, dar la o scara mai mica. Oamenii urmeaza turma atunci cand le este usor sa faca acest lucru.
Vanzari dupa topul popularitatii
In Japonia, un lant de magazine denumit RanKing RanQueen comanda produsele pe care le comercializeaza in functie de cifrele vanzarilor pe departamente si de cifrele furnizate de companiile de cercetare a pietei. Aceste magazine vand numai cele mai populare bunuri de consum ale fiecarei categorii de produse, iar clasamentele sunt actualizate saptamanal.
Psihologia care functioneaza in magazinele reale este la fel de puternica si pe internet. Vanzatorii cu amanuntul ai comertului electronic, cum ar fi site-ul Amazon, isi informeaza cumparatorii in legatura cu produsele cele mai populare printre consumatorii cu aceleasi gusturi. Chiar in intimitatea casei tale poti face parte din "turma".
TRUCURI GI - TECH
Pacaliti de "caruciorul inteligent"
O alta metoda este introducerea in supermarket a "caruciorului inteligent", care comunica direct cu un computer central.
In timp ce clientul se deplaseaza printre rafturile cu produse, un ecran de pe raft ii spune cati oameni din magazin au ales un anume produs.
Daca numarul este mare, este foarte probabil ca omul vizat sa aleaga acelasi produs. Clientii sunt satisfacuti stiind ca au cumparat produsul "potrivit", pentru ca acesta este produsul pe care si ceilalti l-au cumparat.
Usmani sustine ca atat lantul de supermarketuri Wal-Mart din SUA, cat si Tesco, din Marea Britanie, sunt interesate de proiectul sau, iar testarea acestei metode va avea loc la inceputul primaverii.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri