Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: “Îşi revine creditul de consum”

Data publicarii: 16-06-2014 | Finante-Banci

Românii şi-au recăpătat încrederea şi sunt dispuşi să crească cheltuielile, mai ales cele pentru electronice şi electrocasnice, spune Dragoş Sîrbu, şeful Flanco, nr. 2 în electroretailul românesc. Clienţii, a constatat el, se întorc din nou spre credite, după ce dobânzile la împrumuturi au scăzut în ultima perioadă. Pentru 2014, Sîrbu speră la o creștere de 7-8% a vânzărilor din industria de profil.

 “Sunt mult mai optimist decât eram anul trecut. Piaţa noastră, extrem de concurenţială,  n-a mai avut de ani buni şase-şapte luni de creştere în linie. Iar acesta e un semn de sănătate pentru industrie, se recapătă  încrederea clientului în perspectivele lui personale, dar şi generale“, e convins Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco, companie cu afaceri de aproape 140 de milioane de euro în 2013.

Statisticile îi confirmă optimismul: valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din primul trimestru al lui 2014 a crescut cu aproape 8% față de aceeași perioadă a lui 2013, până la 386 mil. euro. în ceea ce privește valoarea, T1 din 2014 a fost cel mai mare prim trimestru din ultimii patru ani, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.

Creşterile “importante” din ultima vreme, punctează Sîrbu, “au fost ajutate de creditul de consum, care îi facilitează clientului achiziţii cu adevărat mai valoroase fără să-i strice stabilitatea financiară. Acum, putem lua în calcul, în planul de vânzări, nu doar nevoile reale ale consumatorului, nevoi care vin din perioada de întrebuinţare a produselor, ci şi o nevoie de modernizare. Se simte un reviriment, o creştere a încrederii clientului în consum, o tentaţie de a cumpăra”, explică Dragoş Sîrbu; circa 40% din vânzările Flanco sunt perfectate prin intermediul creditării.

Continuarea, in CAPITAL.