Asigurarea RCA poate ajunge la 1000 de euro

Data publicarii: 18-06-2014 | Finante-Banci

Sumele pe care firmele de asigurare sunt obligate să le plătească, mai ales în ceea ce priveşte daunele morale pentru familiile victimelor din accidente rutiere,  nu mai pot fi acoperite de încasări la actualul nivel de preţ. Un scenariu deloc fantezist, care ia în calcul situaţia din Italia, arată că prima medie pentru o poliţă RCA poate urca până la 1.000 de euro, faţă de 100 de euro cât e în prezent în România.

Piaţa RCA din România riscă să se blocheze dacă sumele plătite de asigurători sub formă de daune materiale şi, mai ales, pentru vătămări corporale şi decese vor continua să crească în ritmul actual, arată, pentru ECONOMICA.NET, unul dintre cei mai experimentaţi specialişti în domeniu. Directorul Fondului pentru Victimele Străzii, Sorin Greceanu, avansează un scenariu deloc fantezist care ar putea presupune, într-o primă fază, scumpirea de până la zece ori a primei medii pentru poliţele de asigurare civilă auto.

 “Nivelul despăgubirilor acordate atât pentru daunele materiale, cât şi pentru cele pentru vătămări corporale şi deces în urma accidentelor rutiere trebuie să aibă în vedere compensarea materială corespunzătoare a prejudiciului suferit dar, în acelaşi timp, să fie în acord şi cu veniturile medii salariale existente la nivelul ţării noastre. Altfel, pericolul real este cel de gripare a sistemului. Vreau să cred că acest lucru nu se întâmplă în prezent, însă dacă practica instanţelor din România se va îndrepta spre una asemănătoare celei a instanâelor din Italia acest fapt va determina cu siguranţă şi o aliniere, mai devreme sau mai târziu, a nivelului primelor de asigurare RCA cu cel al primelor RCA din Italia care se situează la o medie de peste 1.000 de euro/an, faţă de o medie de doar 100 euro/an în România la ora actuală.”, spune Greceanu. Potrivit acestuia, un asemenea nivel de preţ nu ar putea fi susţinut de români, ale căror venituri medii anuale nu depăşesc 4.500 de euro, fapt care va conduce la o creştere a numărului de maşini fără asigurare.

 “Pericolul acesta există deja, iar acest fenomen poate fi observat  în categoria şoferilor tineri unde nivelul primelor a crescut atât de mult în funcţie de daunalitatea acestei categorii de vârstă, încât asistăm la din ce în ce mai frecvente tentative de a obţine prime ceva mai suportabile prin transferul respectivelor vehicule în proprietatea unor persoane cu vârsta ceva mai înaintată şi prin alte metode care şi ele sunt chiar mai  apropiate de falsul în declaraţii şi de tentativa de înşelăciune.”, continuă directorul FPVS.    De altfel, ECONOMICA.NET a sesizat acest fenomen într-un text care arată, cu date concrete, căşoferii cu vârstă sub 30 de ani plătesc cu mult mai mult decât cei cu vârsta înaintată.

Continuarea, pe ECONOMICA.