Românii cumpără tot mai mult cu cardul de credit
Data publicarii: 02-07-2014 | Finante-BanciValoarea tranzacțiilor de plată cu carduri de credit a crescut cu 7,6% în primele trei luni ale anului, la 1,126 miliarde lei, potrivit datelor BNR. La unele bănci, creșterea a ajuns până la 19%.
Mijloacele de plată fără numerar câștigă tot mai mult teren pe piața românească. Nu doar din nevoia românilor de a compensa lipsa temporară de lichiditate, ci și pentru că utilizarea acestora este mai comodă și poate fi chiar mai ieftină decât utilizarea cash-ului. Creșterea plăților cu cardul este și în beneficiul companiilor. Pe lângă diminuarea costurilor cu procesarea cash-ului, un sistem electronic de plată permite comerciantului creşterea volumelor prin accesarea disponibilului de pe cardudurile cumpărătorilor, dar şi un control rapid şi eficient al vânzărilor.
Atât anul trecut, cât și în prima parte a lui 2014, în România s-au consemnat creșteri în ceea ce privește numărul și valoarea tranzacțiilor cu carduri de credit. Astfel, în 2013, numărul acestora s-a majorat cu peste 15%, de la 27,29 la 31,55 milioane. De asemenea, valoarea totală a tranzacțiilor a crescut cu peste 13%, de la 4,18 la 4,73 miliarde lei, potrivit datelor BNR.
Trendul de anul trecut s-a menținut și în primele trei luni din 2014, când numărul de tranzacții cu carduri de credit a crescut cu 8,2%, de la 7,29 la 7,89 milioane, iar valoarea acestora s-a majorat cu 7,6%, de la 1,047 la 1,126 miliarde lei. Perspectivele pentru întregul an sunt încurajatoare, dat fiind că de-abia începe perioada concediilor, când se fac cumpărături mai multe și de valori mai mari.
Aceste majorări au fost facilitate și de adaptarea comercianților la nevoile clienților. Astfel, numărul de POS-uri din România a crescut cu 1.788 anul trecut, de la 126.255 în decembrie 2012 la 128.043 în decembrie 2013.
SURSA: Capital.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an