Revolutie in bricolajul romanesc
Data publicarii: 21-11-2006
Anul care se apropie de final este foarte dinamic din punct de vedere al extinderii retelelor de magazine de bricolaj de pe piata autohtona. Astfel, marii jucatori straini deja prezenti pe piata, Praktiker si Bricostore, apasat pe pedala de acceleratie a ritmului de extindere. Praktiker va ajunge pana la finele lui 2006 la un total de 16 centre comerciale operate, investitiile companiei germane in Romania depasind 120 milioane euro, acesta fiind cel mai dinamic an de la intrarea diviziei germane. In acelasi timp, francezii de la Bricostore si-au propus sa ajunga la 30 de magazine in Romania, in urmatorii 5 ani.
Piata romaneasca a atras si interesul altor jucatori straini, compania germana Hornbach si francezii de la Mr. Bricolage anuntand planuri de intrare pe piata in viitorul apropiat. In plus, retelele regionale detinute de jucatori locali precum Dedeman Bacau sau Ambient Sibiu au intentii concrete de dezvoltare pentru urmatorii ani.
Piata romaneasca de bricolaj a atras in ultimii patru ani investitii de sute de milioane de euro din partea jucatorilor internationali precum Bricostore sau Praktiker. Alte zeci de milioane de euro vor fi investite pana la finele acestui an, iar valoarea va creste prin dezvoltarea pe piata a austriecilor de la bauMax si a francezilor de la Mr. Bricolage.
BauMax tinteste pozitia de lider
BauMax Romania, subsidiara a grupului austriac de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, va deschide 25 de magazine in Romania in urmatorii patru ani, potrivit presedintelui bauMax Romania, Joerg Bierlein.
In prezent, compania pregateste deschiderea primelor trei magazine, in Brasov, Sibiu si Cluj Napoca. Ritmul de expansiune al retelei va fi de cinci magazine pe an. Investitia medie pe magazin va fi de 10 milioane de euro, iar suprafata de vanzare a fiecarui centru comercial va fi de 10.000 de metri patrati.
Joerg Bierlein estimeaza ca dupa doi ani de la intrarea pe piata romaneasca compania va inregistra profit, iar in 2010 va fi lider pe piata de profil din Romania.
"Ne-am propus sa devenim lideri de piata zonali in fiecare oras din Romania in care vom deschide magazine, iar in 2010 sa ajungem lideri pe piata de bricolaj din Romania", a declarat Joerg Bierlein.
Compania austriaca este prezenta in sase tari din Europa Centrala si de Sud-Est, unde insumeaza 122 magazine. in Austria reteaua este formata din 68 de magazine, in Cehia din 23, in Ungaria din 14, in Slovacia din 11, in Slovenia si Croatia din cate trei.
Mr. Bricolage ataca piata in forta
Mr. Bricolage, compania franceza de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, a investit sapte milioane euro in primul centru comercial al retelei din Romania, care va fi inaugurat pe 28 noiembrie in Bucuresti.
Compania franceza intentioneaza sa dezvolte pe termen lung in Romania o retea de peste 30 de magazine de bricolaj, investitia totala estimata fiind de 220 milioane de euro.
"Ritmul dezvoltarii va fi de doua magazine pe an. Incepand cu orasele mari, reteaua se va dezvolta pe axe, de exemplu Bucuresti-Buzau-Bacau-Iasi. Daca intre doua orase mari va fi necesar sa implantam magazine in orase medii si mici o vom face pentru a satisface cerintele zonelor respective", a declarat directorul de marketing al Mr. Bricolage pentru Romania, Vlad Pacea.
Investitiile de pe piata romaneasca vor fi realizate de firma Brico Expert, care detine franciza Mr. Bricolage. Din actionariatul Brico Expert fac parte compania franceza, Mr. Bricolage, si o serie de persoane fizice.
Praktiker mai scoate din buzunar 16 mil. euro
Praktiker Romania, retea de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare a investit 16 milioane euro in doua magazine, amplasate la Satu Mare si Braila, pe care le va deschide pe 1 decembrie.
Fiecare din cele doua magazine are aproximativ 6.500 metri patrati spatiu de vanzare si in jur de 250 de locuri de parcare disponibile. Dupa aceste deschideri, numarul angajatilor companiei va depasi1.800 persoane.
Oferta de produse din magazinele companiei depaseste 40.000 de articole, incluzand materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, produse sanitare, mobila, electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit. Acestor produse li se adauga serviciile adaptate, la care clientii au acces direct in magazin: comenzi speciale, combinare cromatica pentru vopsele, servicii financiare, transport, garantie retur, debitare lemn, servicii de cusut.
Prin inaugurarea magazinelor de la Satu Mare si Braila, reteaua Praktiker Romania va ajunge la un total de 14 centre comerciale operate, investitiile companiei germane in Romania depasind 120 milioane euro..Pana la Craciun, Praktiker Romania va mai deschide doua magazine, la Bucuresti ¡V Vitan (al treilea din capitala) si la Baia Mare.
Reteaua companiei cuprinde in prezent doua centre comerciale la Bucuresti (Voluntari si Militari) si cate un magazin in orasele: Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara, Brasovƒz, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures.
Praktiker Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 380 milioane lei, in crestere cu 60% fata de 2004.
Compania a raportat in prima jumatate a lui 2006 o crestere a vanzarilor de 50 la suta fata de aceeasi perioada din 2005 in Romania, potrivit raportului financiar publicat pe pagina de internet a grupului.
"Rezultatele arata ca strategia de a ne intari prezenta in special pe pietele est-europene este corecta", a declarat cu acest prilej luna trecuta presedintele grupului Praktiker, Wolfgang Werner.
Reteaua Praktiker detine aproximativ 340 de magazine dintre care 275 in Germania si 65 in Luxemburg, Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia.
Praktiker a fost controlat pana la inceputul acestui an de grupul german de comert cu amanuntul Metro, care si-a vandut participatia de 40,5% la bursa, pentru aproape 500 de milioane de euro.
Citeste tot articolul in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private