Era hypermarket-urilor incepe sa apuna

Data publicarii: 21-11-2006
Era hypermarket-urilorExplozia vanzarilor din hypermarket-uri incepe sa apuna incet si la noi. Carrefour, cel mai mare lant de magazine de mari dimensiuni de la noi, a anuntat vanzari mai mari cu o treime fata de anul trecut. Pentru pietele din Occident acest procent este incredibil, dar la noi ritmul de crestere este in scadere. Anul trecut, Carrefour a avut aproape o dublare a afacerilor. Concurenta mai mare, dar si o relativa indestulare a consumatorilor, face ca afacerile sa nu mai creasca cu procente de domeniul incredibilului.

Vanzarile Carrefour Romania au ajuns la 397,5 milioane euro, cu o crestere de peste 35%. Chiar daca procentele de crestere au scazut fata de anul trecut, afacerea din Romania a avut un ritm de crestere de trei ori mai mare decat cel inregistrat la nivelul intregului grup Hyparlo, care opereaza magazinele in franciza. Incetinirea ritmului de crestere s-a produs pe o intensificare a concurentei. Carrefour este lider de piata, dar rivalii vin puternic din urma.

De altfel, oficialii Carrefour Romania recunosc ca unele magazine nu mai au vanzarile grozave de alta data tocmai pentru ca in aceeasi zona au aparut concurentii. Este cazul unitatii din cartierul Militari din Capitala. Primul Carrefour are concurent, pe aceasta zona, un hypermarket Cora, a carui locatie este mai avantajoasa.

Ritmul de crestere actual, foarte bun in comparatie cu sucursalele din alte tari, nu se va mai pastra. Oficialii Carrefour Romania anticipeaza pentru 2007 vanzari in crestere cu 10-15%. Iar aceasta crestere va fi pastrata doar prin dezvoltarea de noi magazine, in diferite colturi ale tarii, caci unitatile vechi ajung in curand la limita superioara a vanzarilor.

Pe segmentul de hypermarket-uri din Romania opereaza, in afara de Carrefour, retelele Cora, Kaufland, Real, si, de curand, Auchan si Spar.

Antena3