Merkel: Reputatia Germaniei nu a fost afectata de scandalul Volkswagen
Data publicarii: 05-10-2015 | ActualitateScandalul emisiilor trucate de la Volkswagen nu a afectat reputatia solida a Germaniei, tara recunoscuta drept un loc de incredere pentru mediul de afaceri, a declarat duminica, intr-un interviu, cancelarul german Angela Merkel, transmite DPA.
Dezvaluirile recente referitoare la faptul ca liderul mondial al productiei de autovehicule a instalat un soft care sa falsifice emisiile de noxe ale masinilor diesel au starnit ingrijorari potrivit carora intregul concept 'fabricat in Germania' va avea de suferit.
Chiar daca admite ca aceste dezvaluiri reprezinta 'un eveniment dramatic', Merkel afirma, insa, ca nu vede un impact pe termen lung asupra economiei Germaniei, al carei motor de crestere sunt exporturile.
'Cred ca reputatia economiei germane - increderea in economia germana - nu au fost atat de afectate incat sa nu mai putem fi considerati drept o locatie buna pentru afaceri', a declarat Angela Merkel pentru postul de radio Deutschlandfunk.
'Sper ca Volkswagen sa restabileasca cat mai curand transparenta necesara', a adaugat cancelarul german.
Actiunile Volkswagen au coborat, saptamana trecuta, pana la un minim record al ultimilor patru ani, pe masura ce autoritatile de reglementare din mai multe state au lansat investigatii referitoare la producatorul auto german.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial