Modalitati de a-ti motiva angajatii
Data publicarii: 22-11-2006Daca se simt apreciati de catre manager la locul de munca, angajatii vor fi motivati sa lucreze mai eficient si se vor simti mai bine. A se simti apreciati este echivalent cu a le placea jobul pe care il au, a fi motivati de salariu, a avea oportunitati pentru a avansa sau a urma traininguri si a fi la curent cu ultimele noutati in domeniu. A-ti motiva angajatii si a le pastra un moral ridicat pare simplu, dar este o adevarata provocare - trebuie sa fii in permanenta atent asupra aspectelor importante ale impactului pe care il creezi asupra tuturor la locul de munca. Poti sa le creezi o zi extraordinara.
Sosirea ta la birou creeaza atmosfera intregii zile
Imagineaza-ti in postura de manager al unei companii unn individ stresat si morocanos; ingandurat, limbajul corpului sau transmite ca e supra-solicitat si nefericit. Se misca greoi si trateaza cu bruschete orice persoana care i se adreseaza. Evident, in cateva secunde, afla toata firma de acest lucru, iar mesajul indirect pe care il transmite este: "Nu te apropia de mine in aceasta dimineata, daca stii ce este mai bine pentru tine". Sosirea ta si primele momente pe care le petreci cu cei de la birou in fiecare zi au un impact nemasurat asupra moralului si motivarii angajatilor. Asa ca incepe ziua asa cum trebuie - zambind, pasind increzator, salutand angajatii, impartasindu-le obiectivele si asteptarile pentru acea zi, convingandu-i ca va fi o zi extraordinara. Cu siguranta va fi o zi extraordinara, daca te straduiesti un pic sa creezi o astfel de atmosfera.
Utilizeaza cuvinte simple, puternice, motivationale
Succesul tau ca manager, supraveghetor sau lider consta si in transmiterea mesajului potrivit, placandu-ti si apreciind oamenii care lucreaza pentru tine. Pentru a demonstra ca ii apreciezi, utilizeaza cuvinte simple, puternic motivationale, ca de exemplu: "te rog", "multumesc", "faci o treaba grozava, tine-o tot asa". Cat de des folosesti aceste cuvinte simple, dar cu un impact extraordinar asupra oamenilort
Asigura-te ca oamenii stiu exact ce te astepti de la ei
In cartea sa - "De ce angajatii nu fac ceea ce ar trebui de fapt, si ce anume poti face pentru a remedia situatia t" - Ferdinand Fournies afirma ca prima si poate cea mai importanta greseala a managerilor este aceea ca nu formuleaza asteptari suficient de clare. Managerii considera ca au stabilit clar care sunt obiectivele unui proiect, cifrele care trebuie obtinute, termenele rapoartelor finale si cerintele, dar angajatii nu ajung in posesia mesajului corect. Sau, daca cerintele se schimba in decursul unei zile sau unui proiect, noile asteptari sunt formulate si comunicate de cele mai multe ori ineficient, iar motivele, respectiv contextul schimbarii, sunt cu atat mai putin discutate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut