Modalitati de a-ti motiva angajatii
Data publicarii: 22-11-2006
Daca se simt apreciati de catre manager la locul de munca, angajatii vor fi motivati sa lucreze mai eficient si se vor simti mai bine. A se simti apreciati este echivalent cu a le placea jobul pe care il au, a fi motivati de salariu, a avea oportunitati pentru a avansa sau a urma traininguri si a fi la curent cu ultimele noutati in domeniu. A-ti motiva angajatii si a le pastra un moral ridicat pare simplu, dar este o adevarata provocare - trebuie sa fii in permanenta atent asupra aspectelor importante ale impactului pe care il creezi asupra tuturor la locul de munca. Poti sa le creezi o zi extraordinara.
Sosirea ta la birou creeaza atmosfera intregii zile
Imagineaza-ti in postura de manager al unei companii unn individ stresat si morocanos; ingandurat, limbajul corpului sau transmite ca e supra-solicitat si nefericit. Se misca greoi si trateaza cu bruschete orice persoana care i se adreseaza. Evident, in cateva secunde, afla toata firma de acest lucru, iar mesajul indirect pe care il transmite este: "Nu te apropia de mine in aceasta dimineata, daca stii ce este mai bine pentru tine". Sosirea ta si primele momente pe care le petreci cu cei de la birou in fiecare zi au un impact nemasurat asupra moralului si motivarii angajatilor. Asa ca incepe ziua asa cum trebuie - zambind, pasind increzator, salutand angajatii, impartasindu-le obiectivele si asteptarile pentru acea zi, convingandu-i ca va fi o zi extraordinara. Cu siguranta va fi o zi extraordinara, daca te straduiesti un pic sa creezi o astfel de atmosfera.
Utilizeaza cuvinte simple, puternice, motivationale
Succesul tau ca manager, supraveghetor sau lider consta si in transmiterea mesajului potrivit, placandu-ti si apreciind oamenii care lucreaza pentru tine. Pentru a demonstra ca ii apreciezi, utilizeaza cuvinte simple, puternic motivationale, ca de exemplu: "te rog", "multumesc", "faci o treaba grozava, tine-o tot asa". Cat de des folosesti aceste cuvinte simple, dar cu un impact extraordinar asupra oamenilort
Asigura-te ca oamenii stiu exact ce te astepti de la ei
In cartea sa - "De ce angajatii nu fac ceea ce ar trebui de fapt, si ce anume poti face pentru a remedia situatia t" - Ferdinand Fournies afirma ca prima si poate cea mai importanta greseala a managerilor este aceea ca nu formuleaza asteptari suficient de clare. Managerii considera ca au stabilit clar care sunt obiectivele unui proiect, cifrele care trebuie obtinute, termenele rapoartelor finale si cerintele, dar angajatii nu ajung in posesia mesajului corect. Sau, daca cerintele se schimba in decursul unei zile sau unui proiect, noile asteptari sunt formulate si comunicate de cele mai multe ori ineficient, iar motivele, respectiv contextul schimbarii, sunt cu atat mai putin discutate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an