Modalitati de a-ti motiva angajatii
Data publicarii: 22-11-2006
Daca se simt apreciati de catre manager la locul de munca, angajatii vor fi motivati sa lucreze mai eficient si se vor simti mai bine. A se simti apreciati este echivalent cu a le placea jobul pe care il au, a fi motivati de salariu, a avea oportunitati pentru a avansa sau a urma traininguri si a fi la curent cu ultimele noutati in domeniu. A-ti motiva angajatii si a le pastra un moral ridicat pare simplu, dar este o adevarata provocare - trebuie sa fii in permanenta atent asupra aspectelor importante ale impactului pe care il creezi asupra tuturor la locul de munca. Poti sa le creezi o zi extraordinara.
Sosirea ta la birou creeaza atmosfera intregii zile
Imagineaza-ti in postura de manager al unei companii unn individ stresat si morocanos; ingandurat, limbajul corpului sau transmite ca e supra-solicitat si nefericit. Se misca greoi si trateaza cu bruschete orice persoana care i se adreseaza. Evident, in cateva secunde, afla toata firma de acest lucru, iar mesajul indirect pe care il transmite este: "Nu te apropia de mine in aceasta dimineata, daca stii ce este mai bine pentru tine". Sosirea ta si primele momente pe care le petreci cu cei de la birou in fiecare zi au un impact nemasurat asupra moralului si motivarii angajatilor. Asa ca incepe ziua asa cum trebuie - zambind, pasind increzator, salutand angajatii, impartasindu-le obiectivele si asteptarile pentru acea zi, convingandu-i ca va fi o zi extraordinara. Cu siguranta va fi o zi extraordinara, daca te straduiesti un pic sa creezi o astfel de atmosfera.
Utilizeaza cuvinte simple, puternice, motivationale
Succesul tau ca manager, supraveghetor sau lider consta si in transmiterea mesajului potrivit, placandu-ti si apreciind oamenii care lucreaza pentru tine. Pentru a demonstra ca ii apreciezi, utilizeaza cuvinte simple, puternic motivationale, ca de exemplu: "te rog", "multumesc", "faci o treaba grozava, tine-o tot asa". Cat de des folosesti aceste cuvinte simple, dar cu un impact extraordinar asupra oamenilort
Asigura-te ca oamenii stiu exact ce te astepti de la ei
In cartea sa - "De ce angajatii nu fac ceea ce ar trebui de fapt, si ce anume poti face pentru a remedia situatia t" - Ferdinand Fournies afirma ca prima si poate cea mai importanta greseala a managerilor este aceea ca nu formuleaza asteptari suficient de clare. Managerii considera ca au stabilit clar care sunt obiectivele unui proiect, cifrele care trebuie obtinute, termenele rapoartelor finale si cerintele, dar angajatii nu ajung in posesia mesajului corect. Sau, daca cerintele se schimba in decursul unei zile sau unui proiect, noile asteptari sunt formulate si comunicate de cele mai multe ori ineficient, iar motivele, respectiv contextul schimbarii, sunt cu atat mai putin discutate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri