Jocurile interactive televizate, o afacere de sute de milioane de dolari
Data publicarii: 23-11-2006
Industria jocurilor de noroc incepe sa treaca de la clasica loterie intr-o lume a show-urilor de televiziune, unde moderatoare imbracate sumar si provocator persuadeaza oamenii sa rezolve puzzle-uri si tot felul de jocuri interactive, creand o masina de produs bani. Profit de sute de milioane de dolari anual pentru emisiunile de acest gen, aceasta este valoarea cuantificata a sperantei de castig a omului, se arata intr-un articol aparut in International Herald Tribune.
Nucleul acestor emisiuni televizate este reprezentat de compania Telemedia InteracTV Productions, al carei fondator, Jeno Torocsik, spera sa devina, in cativa ani, un "baron global" al acestui nou tip de afacere.
Majoritatea emisiunilor de acest fel, la care participantii sunt atrasi sa participe printr-un simplu apel telefonic, sunt produse in Budapesta, si transmise apoi in peste 40 de tari, incepand cu Marea Britanie si pana in Indonezia, inclusiv Romania.
In functie de raspunsurile furnizate de apelanti, Torocsik si echipa sa de producatori opereaza modificari in structura jocurilor, oferind castiguri din ce in ce mai mari, pentru a creste numarul persoanelor care suna.
Astfel, intr-o singura ora de program, se pot inregistra si 100.000 de apeluri telefonice. "Stim exact ce tipuri de jocuri sa oferim telespectatorilor si in ce ordine sa le aranjam", precizeaza Torocsik. "Nu este neaparat un joc ceea ce facem noi, este o strategie de know-how", spune Torocsik.
"In Budapesta, realizam peste 60 de ore de program, intr-o singura zi", spune Torocsik.
Compania difuzeaza, intr-o luna, peste 2.000 de ore de program, primind sute de milioane de apeluri telefonice pe an.
Banii care se acumuleaza de pe urma apelurilor sunt impartiti intre Telemedia, companiile de telefonie implicate in aceasta afacere si posturile de televiziune care difuzeaza aceste show-uri.
"Sunt niste pariuri televizate"
In Marea Britanie exista anumite voci critice care afirma ca aceste programe interactive reprezinta o forma de pariu televizat.
Autoritatile de reglementare din Insula considera ca aceasta industrie deformeaza jocurile de noroc, lasand impresia ca aceste emisiuni ar presupune anumite abilitati din partea celor care suna, mai ales in cazul jocurilor de puzzle care sunt usor de rezolvat.
Autoritatile de profil din Insula considera ca acestea sunt sub semnul hazardului si mai putin rezolvabile prin indemanarea telespectatorilor. "In fiecare tara, legile locale si regulamentele sunt diferite", mentioneaza Torocsik.
Acesta adauga ca, inainte de a patrunde pe o noua piata, firma pe care o conduce colaboreaza cu experti in domeniul legislativ pentru a putea transmite acest gen de emisiuni in conditii de perfecta legalitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025