Jocurile interactive televizate, o afacere de sute de milioane de dolari
Data publicarii: 23-11-2006
Industria jocurilor de noroc incepe sa treaca de la clasica loterie intr-o lume a show-urilor de televiziune, unde moderatoare imbracate sumar si provocator persuadeaza oamenii sa rezolve puzzle-uri si tot felul de jocuri interactive, creand o masina de produs bani. Profit de sute de milioane de dolari anual pentru emisiunile de acest gen, aceasta este valoarea cuantificata a sperantei de castig a omului, se arata intr-un articol aparut in International Herald Tribune.
Nucleul acestor emisiuni televizate este reprezentat de compania Telemedia InteracTV Productions, al carei fondator, Jeno Torocsik, spera sa devina, in cativa ani, un "baron global" al acestui nou tip de afacere.
Majoritatea emisiunilor de acest fel, la care participantii sunt atrasi sa participe printr-un simplu apel telefonic, sunt produse in Budapesta, si transmise apoi in peste 40 de tari, incepand cu Marea Britanie si pana in Indonezia, inclusiv Romania.
In functie de raspunsurile furnizate de apelanti, Torocsik si echipa sa de producatori opereaza modificari in structura jocurilor, oferind castiguri din ce in ce mai mari, pentru a creste numarul persoanelor care suna.
Astfel, intr-o singura ora de program, se pot inregistra si 100.000 de apeluri telefonice. "Stim exact ce tipuri de jocuri sa oferim telespectatorilor si in ce ordine sa le aranjam", precizeaza Torocsik. "Nu este neaparat un joc ceea ce facem noi, este o strategie de know-how", spune Torocsik.
"In Budapesta, realizam peste 60 de ore de program, intr-o singura zi", spune Torocsik.
Compania difuzeaza, intr-o luna, peste 2.000 de ore de program, primind sute de milioane de apeluri telefonice pe an.
Banii care se acumuleaza de pe urma apelurilor sunt impartiti intre Telemedia, companiile de telefonie implicate in aceasta afacere si posturile de televiziune care difuzeaza aceste show-uri.
"Sunt niste pariuri televizate"
In Marea Britanie exista anumite voci critice care afirma ca aceste programe interactive reprezinta o forma de pariu televizat.
Autoritatile de reglementare din Insula considera ca aceasta industrie deformeaza jocurile de noroc, lasand impresia ca aceste emisiuni ar presupune anumite abilitati din partea celor care suna, mai ales in cazul jocurilor de puzzle care sunt usor de rezolvat.
Autoritatile de profil din Insula considera ca acestea sunt sub semnul hazardului si mai putin rezolvabile prin indemanarea telespectatorilor. "In fiecare tara, legile locale si regulamentele sunt diferite", mentioneaza Torocsik.
Acesta adauga ca, inainte de a patrunde pe o noua piata, firma pe care o conduce colaboreaza cu experti in domeniul legislativ pentru a putea transmite acest gen de emisiuni in conditii de perfecta legalitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii