Criza de piloti la companiile aeriene regionale din SUA
Data publicarii: 07-03-2016 | EconomieRelansarea economiei americane si boom-ul transportului aerian au provocat o penurie de piloti la companiile aeriene regionale din SUA, care sunt obligate sa anuleze zboruri si sa renunte la unele legaturi, informeaza AFP.
Problemele cu personalul ar putea afecta și traficul marilor companii precum United Airlines și Delta Air Lines care depind de companiile mai mici pentru a deservi zonele rurale și a aduce pasageri pe marile aeroporturi.
"A devenit o criză la anumiți transportatori, rezultând în anularea de zboruri și perturbări serioase", a declarat Patrick Smith, pilot și creatorul blogului "Ask the Pilot".
Potrivit datelor furnizate de Air Line Pilots Association (ALPA), mai mulți transportatori regionali și-au redus zborurile cu aproximativ 5% în 2015 iar o serie de mici aeroporturi precum cele din Redding, California, sau Erie, Pennsylvania, sunt cele mai afectate.
Analiștii susțin că există mai mulți factori care au dus la această penurie de piloți: salariile scăzute, costul ridicat al cursurilor de pregătire profesională, majorarea orelor de zbor necesare pentru obținerea unui brevet de pilot precum și un val de pensionări, aproximativ 18.000 de piloți urmând să se pensioneze până în 2022. Cu toate acestea, cea mai mare problemă este salariul. Paul Ryder, capitan la ExpressJet Airlines, membră a ALPA, susține că piloții companiilor aeriene regionale sunt plătiți, în medie, cu 27.350 de dolari pe an, comparativ cu 103.390 dolari pe an în cazul piloților de la marile companii. Aceasta în condițiile în care tinerii piloți trebuie să plătească între 150.000 și 200.000 de dolari pentru obținerea unei licențe.
"Salariile și condițiile de muncă la transportatorii regionali sunt foarte proaste. Până în prezent piloții le acceptau, temporar, așteptând să se alăture unei mari companii. Nu mai este cazul acum pentru că transportul aerian regional este în plin boom", a explicat Patrick Smith.
În plus, în urmă cu trei ani, autoritățile americane au înăsprit și condițiile de formare profesională pentru piloți, după o serie de accidente, cel mai grav fiind prăbușirea unui avion Colgan Air în apropiere de Buffalo, New York, care a provocat decesul a 49 de persoane. În consecință, în prezent piloții trebuie să aibă cel puțin 1.500 de ore de zbor, în loc de 250 înainte, pentru a obține un brevet de pilot pentru avioane de linie.
Aceasta este a doua mare criză pentru piloți după atentatele din 11 septembrie 2001. Prima astfel de criză s-a rezolvat în mod natural prin recesiunea din 2008, care a atras după sine o scădere a traficului.
Potrivit Boeing, în următorii 20 de ani la nivel mondial va fi nevoie de 558.000 de piloți, dintre care 95.000 sau 17% din total numai în America de Nord.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii