Investitorii cer Volkswagen despagubiri de 3,25 miliarde de euro
Data publicarii: 15-03-2016 | EconomieInvestitori institutionali importanti ai Volkswagen AG au cerut grupului german despagubiri de 3,25 miliarde de euro (3,57 miliarde de dolari) pentru modul in care a gestionat scandalul emisiilor, care pana acum a dus la scaderea pretului la actiuni cu aproximativ o treime, transmite AP.
Avocatul Andreas Tilp a anunțat, marți, că o plângere comună a fost depusă de investitori din 14 state, printre care SUA, Australia, Germania, Canada, Olanda și Marea Britanie, la tribunalul regional din Braunschweig. Reprezentanții Volkswagen nu au comentat informația. Deja Tilp a depus o plângere în numele unor investitori individuali, reclamând faptul că Volkswagen nu i-a informat pe aceștia la momentul potrivit despre problemele înregistrate la mașinile diesel. Marc Schiefer, avocat la firma lui Tilp, a afirmat că, în perioada 2008 — 2015, VW nu și-a îndeplinit obligația de a-i informa pe investitori de problemele care afectau motoarele diesel. Ei ar fi trebui să spună piețelor că ceva nu funcționează la tehnologia lor diesel, susține Marc Schiefer. Reglementările germane cer companiilor să le spună investitorilor când au informații care ar putea afecta semnificativ prețul acțiunilor. Dacă informația negativă este făcută publică, investitorii ar putea decide să nu cumpere acțiuni sau le-ar putea achiziționa la un preț mai scăzut. Din 17 septembrie, cu o zi înainte ca VW să recunoască că a echipat 580.000 de vehicule vândute în SUA cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, prețul acțiunilor preferențiale a scăzut cu 33%. Marți, ele se tranzacționau la 112,40 euro. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face față costurilor scandalului emisiilor. Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că, în cazul său, 2,1 milioane de mașini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private