Porsche majoreaza bonusurile in timp ce grupul mama reduce costurile
Data publicarii: 16-03-2016 | EconomieConstructorul german de automobile sportive Porsche a anuntat miercuri ca va plati angajatilor bonusuri mai mari pentru anul 2015, in pofida scandalului manipularii emisiilor poluante care obliga grupul mama Volkswagen sa reduca costurile la nivelul intregului grup, informeaza Reuters.
Porsche, al doilea mare contributor la profitul întregului grup Volkswagen, a precizat că va plăti celor aproximativ 20.000 de angajați de la uzinele sale din orașele germane Stuttgart și Leipzig un bonus de până la 8.911 euro pentru anul 2015, în creștere față de bonusul de 8.600 de euro acordat pentru anul 2014.
Directorul general de la Porsche, Oliver Blume, a subliniat că angajații merită o majorare a bonusurilor deoarece datorită lor producătorul de automobile sportive "a înregistrat un rezultat excepțional într-un mediu dificil". În 2015, livrările de automobile Porsche au crescut cu aproape 20%, până la nivelul record de 225.121 unități, astfel că profitul operațional a înregistrat un salt de 25% până la 3,4 miliarde de euro.
În paralel, grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a decis să accelereze un program de reducere a costurilor la divizia VW, principala marcă a grupului Volkswagen, precizând că a identificat aproximativ 3.000 de locuri de muncă ce urmează să fie desființate în Germania pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante. O serie de directori și lideri sindicali de la marca VW au anunțat că cei aproximativ 100.000 de angajați ai acestei divizii vor primi un bonus pentru 2015, dar că acesta va fi mai mic decât cel de 5.900 de euro acordat pentru rezultatele din anul 2014. De asemenea, la începutul acestei luni constructorul Audi, divizia de lux a VW, a anunțat și ea că va acorda angajaților săi din Germania un bonus de 5.420 de euro pentru 2015, în scădere față de unul de 6.540 de euro pentru 2014.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online