Porsche majoreaza bonusurile in timp ce grupul mama reduce costurile
Data publicarii: 16-03-2016 | EconomieConstructorul german de automobile sportive Porsche a anuntat miercuri ca va plati angajatilor bonusuri mai mari pentru anul 2015, in pofida scandalului manipularii emisiilor poluante care obliga grupul mama Volkswagen sa reduca costurile la nivelul intregului grup, informeaza Reuters.
Porsche, al doilea mare contributor la profitul întregului grup Volkswagen, a precizat că va plăti celor aproximativ 20.000 de angajați de la uzinele sale din orașele germane Stuttgart și Leipzig un bonus de până la 8.911 euro pentru anul 2015, în creștere față de bonusul de 8.600 de euro acordat pentru anul 2014.
Directorul general de la Porsche, Oliver Blume, a subliniat că angajații merită o majorare a bonusurilor deoarece datorită lor producătorul de automobile sportive "a înregistrat un rezultat excepțional într-un mediu dificil". În 2015, livrările de automobile Porsche au crescut cu aproape 20%, până la nivelul record de 225.121 unități, astfel că profitul operațional a înregistrat un salt de 25% până la 3,4 miliarde de euro.
În paralel, grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a decis să accelereze un program de reducere a costurilor la divizia VW, principala marcă a grupului Volkswagen, precizând că a identificat aproximativ 3.000 de locuri de muncă ce urmează să fie desființate în Germania pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante. O serie de directori și lideri sindicali de la marca VW au anunțat că cei aproximativ 100.000 de angajați ai acestei divizii vor primi un bonus pentru 2015, dar că acesta va fi mai mic decât cel de 5.900 de euro acordat pentru rezultatele din anul 2014. De asemenea, la începutul acestei luni constructorul Audi, divizia de lux a VW, a anunțat și ea că va acorda angajaților săi din Germania un bonus de 5.420 de euro pentru 2015, în scădere față de unul de 6.540 de euro pentru 2014.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private