In retail, atmosfera bate reducerile de preturi

Data publicarii: 25-11-2006
In retailconteaza atmosferaMagazinele create dupa concepte originale au inceput sa-i ademeneasca si pe romani, titreaza Evenimentul Zilei. In fata asaltului marilor lanturi de magazine care au invadat orasele si care promit reduceri peste reduceri, o serie de companii au decis sa propuna un alt mod de a face cumparaturi. Magazine precum Orange concept store sau Librariile Carturesti isi propun sa vanda prin atmosfera creata in incinta si prin serviciile impecabile. Accentul cade pe experienta pe care o are vizitatorul, in timp ce partea de vanzare reprezinta un obiectiv secundar, aceasta fiind de fapt o consecinta a ceea ce se intampla in magazin sau in librarie.

Atmosfera vinde in toata lumea

Magazine de tip concept store si-au facut aparitia in toata lumea si cele mai bune exemple sunt Nike si Apple Store la Londra, Orange in Rotterdam, Lille si Birmingham, Prada in New York si Tokio. Acestea sunt magazine care dau tonul tendintelor de retail si se adapteaza permanent in functie de noutatile aparute in domeniu.

Evolutia retailului pentru sectorul de telecomunicatii de la simpla vanzare catre oferirea de consiliere si servicii intr-un spatiu multifunctional a determinat Orange sa deschida un concept store si la Bucuresti, spun reprezentantii companiei. Magazinul are rolul de a explica valorile marcii, fiind totodata o zona de divertisment si showroom.

Orange concept store se vrea  a fi un loc de intalnire pentru potentialii clienti, un spatiu social. Magazinul are in medie 500 de vizitatori pe zi. Numarul acestora poate depasi 1.000 de persoane in zilele in care se organizeaza evenimente speciale.

Orange concept store este fabricat 100a in Romania, atat ca productie, cat si ca implementare, impreuna cu echipa de arhitecti romani de la Yukon.

Fostul Muzica

O parte a magazinului Muzica a fost folosita pentru a dezvolta Orange concept store, ceea ce a creat o serie de controverse. Impatimitii de muzica sunt nemultumiti de  felul in care s-a transformat magazinul. Pentru Orange notorietatea spatiului a fost insa cea care a primat. "Pe Calea Victoriei am gasit acest spatiu deja folosit ca reper (...), cu un interior generos, fluent si relativ usor de adaptat la ideile noastre. Notorietatea magazinului Muzica ne-a oferit in plus si optiunea de a pastra tema muzica-divertisment si de a o dezvolta mai departe", spun reprezentantii companiei.

Carti si ceai

Daca Orange concept store ofera o experienta "high-tech", Librariile Carturesti incearca prin alte mijloace sa creeze o atmosfera seducatoare. Oferta de carti si organizarea de evenimente se imbina cu o idee neconventionala: libraria este si ceainarie. Ideea este noua doar in Romania, fiind imprumutata din Occident.

Preturile cartilor sunt in mod evident mai mari decat intr-o librarie "clasica" sau decat intr-una virtuala, pe internet, insa atmosfera creata este cea care are rolul de a vinde. "Carte, ceai, muzica, dichis este sloganul care insoteste Carturestiul peste tot, explica in buna masura acest concept. Mai mult decat o librarie, Carturesti este o destinatie pentru cei care vor sa se relaxeze pur si simplu sau sa socializeze", spune Daniel Voinea, director de marketing al firmei.

Cea mai mare dintre Librariile Carturesti este cea din centrul Bucurestiului, din apropierea Cinematografului Patria. Spatiul vast permite oferirea de carti pentru toate gusturile, de la carti despre pictura pana la romane science-fiction. Pe langa ceai, in Librariile Carturesti se mai vand filme, muzica si obiecte artizanale.

Totodata, in librarie exista spatii special amenajate pentru citit, care ofera clientului posibilitatea de a rasfoi cartile inainte de a le achizitiona. "Un cumparator cultivat si civilizat va aprecia intotdeauna eforturile pe care le facem. Exista si dezavantaje, daca vreti sa glumim, in sensul ca sunt persoane care cred ca la noi cartile costa mai mult, fiind induse in eroare de acest ambalaj", a adaugat Voinea.

Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: