Consiliul Concurentei autorizeaza operatiunea prin care Tymbark poate prelua Rio Bucovina
Data publicarii: 29-03-2016 | EconomieProducatorul de bauturi racoritoare necarbonatate Tymbark va prelua Rio Bucovina, dupa ce Consiliul Concurentei a anuntat, marti, ca a autorizat aceasta fuziune.
'Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Tymbark — MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante', se notează într-un comunicat al instituției.
În luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunța că are în plan achiziționarea companiei Rio Bucovina, iar în acest sens a parafat un contract condițional, intrarea în vigoare a acestui document depinzând de obținerea aprobării Consiliului Concurenței din România, precum și de efectuarea cu succes a acțiunii de due diligence.
Tranzacția include, printre altele, achiziționarea celor trei facilități de producție ale societății Rio Bucovina, localizate în Vatra Dornei, Timișoara și Giurgiu, dar și a brandului 'Bucovina'.
Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiți sărați (crackers) și covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piața românească în anul 1996 și, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Printre cele mai importante branduri deținute de Maspex în România sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta și Salatini.
Achiziția va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice și cea de-a treia pe piața românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini și Capollini, cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiți sărați și covrigei.
Rio Bucovina deținea, anul trecut, o cotă de aproape 10% din piața românească a apelor îmbuteliate, conform datelor AC Nielsen, aferente perioadei aprilie — mai 2015.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday