Consiliul Concurentei autorizeaza operatiunea prin care Tymbark poate prelua Rio Bucovina
Data publicarii: 29-03-2016 | EconomieProducatorul de bauturi racoritoare necarbonatate Tymbark va prelua Rio Bucovina, dupa ce Consiliul Concurentei a anuntat, marti, ca a autorizat aceasta fuziune.
'Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Tymbark — MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia, în special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante', se notează într-un comunicat al instituției.
În luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunța că are în plan achiziționarea companiei Rio Bucovina, iar în acest sens a parafat un contract condițional, intrarea în vigoare a acestui document depinzând de obținerea aprobării Consiliului Concurenței din România, precum și de efectuarea cu succes a acțiunii de due diligence.
Tranzacția include, printre altele, achiziționarea celor trei facilități de producție ale societății Rio Bucovina, localizate în Vatra Dornei, Timișoara și Giurgiu, dar și a brandului 'Bucovina'.
Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiți sărați (crackers) și covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piața românească în anul 1996 și, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Printre cele mai importante branduri deținute de Maspex în România sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta și Salatini.
Achiziția va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice și cea de-a treia pe piața românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini și Capollini, cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiți sărați și covrigei.
Rio Bucovina deținea, anul trecut, o cotă de aproape 10% din piața românească a apelor îmbuteliate, conform datelor AC Nielsen, aferente perioadei aprilie — mai 2015.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private