Presedintele Bancii Italo Romena, doctor Honoris Causa in economie
Data publicarii: 27-11-2006Cu noua agentii prezente in principalele centre din Romania, institutia condusa de Franco Antiga urmareste un obiectiv ambitios: sa-si dubleze pana in anul 2008 numarul de agentii, ajungand la 20 de unitati. Din anul 2000, anul din care Banca Italo Romena a inceput sa faca parte din Grupul Veneto Banca, planul de dezvoltare a fost realizat in mod atent si constant, urmarind o integrare progresiva si replicand modelul Casei Mama, acela al bancii teritoriale, in stare sa devina un punct de referinta atat pentru societatile italiene cat si pentru clientela locala.
In fata a numerosi invitati si in prezenta reprezentantilor universitatii avand in frunte pe rectorul Traian Teodor Maghiar, Franco Antiga a prezentat in mod foarte clar o tema de mare interes cum este aceea a evolutiei activitatii bancare in Noua Europa.
"Capacitate de a intreprinde afaceri, cooperare si aparare a pricipiilor de piata sunt adevaratul motor al dezvoltarii si al progresului social" au fost primele cuvinte al presedintelui Bancii Italo Romena - si aceasta contributie a mea este doar o marturie modesta a impletirii dintre elementele cu caracter general si experienta mea personala.
"De la jumatatea anilor nouazeci, sistemele bancare din Europa de est s-au schimbat profund - a subliniat Antiga. O data cu privatizarea economiilor s-a intarit prezenta marilor grupuri bancare si financiare internationale prin achizitionarea de banci si institutii locale. Deja din anul 2004, cotele de piata ale bancilor straine in tarile din Europa de est se ridicau in medie la 75%. Acest fapt a favorizat formarea pietelor de credit concurentiale si adecvarea ofertei de servicii financiare la cerintele economiilor locale".
"Acest fenomen este mai mult decat adevarat in ceea ce priveste Romania, protagonista a unui proces intens de crestere. Banca Italo Romena, ha spus Dl.Antiga, si-a adaptat treptat oferta bancara si comerciala in functie de aparitia cerintelor. Astfel se explica achizitionarea societatii Italo Romena Leasing care ofera servicii de leasing financiar pentru achizitionarea de bunuri instrumentale, auto si imobiliare dar si imprumuturi personale pentru achizitionarea de bunuri de lunga durata, auto, cheltuieli de studiu, tratamente medicale, turism".
Dupa ce a descris strategia operativa a Bancii Italo Romena, conceptul de relationship banking, in baza caruia raportul cu clientul este in centrul atentiei pentru a putea evalua in mod adecvat acordarea de credite, Dl.Antiga s-a oprit asupra evolutiei activitatii de creditare a Institutului pe care il conduce si asupra rolului pe care sistemul bancar il poate avea in maturizarea sistemul financiar roman.
"In perioada iunie 2005 - iunie 2006, numarul de clienti a crescut cu 47,3%, produsul bancar brut cu 38,9% si creditele acordate cu 50,2%; toate aceste sunt marturie a activitatii intense a bancii. Actualul nostru obiectiv este acela de a spori atragerea directa de fonduri. Modernizarea economiei impune finantarea investitiilor: societatile au nevoie tot mai mult de finantari pe termen lung si mediu. Familiile romanesti au un portofoliu in care depozitele bancare au o pondere de 61%, ceea ce demonstreaza o puternica tendinta catre lichiditati. In vederea alocarii de resurse in favoarea societatilor, credem ca este necesar sa alaturam politicii de creditare, dezvoltarea atragerii de fonduri in obligatii si plasarea de fonduri comune.
In incheiere, Antiga a clarificat rolul pe care Banca Italo Romena intentioneaza sa continue sa-l desfasoare in Romania.
"A fi banca teritoriala inseamna - a spus Antiga - sa vrei si sa stii cum sa desfasori un rol propulsor de grabire si de anticipare a schimbarilor. Numai in asa fel bancile straine pot fi utile intereselor economiilor nationale. Nu vrem sa fim o banca care alearga dupa profit prin operatii speculative, dorim sa ne desfasuram activitatea si sa crestem inradacinati in teritoriu si sustinand dezvoltarea locala. Urmarim o strategie care prevede integrarea completa, care inseamna, mai inainte de orice, un act de incredere. Un gest obligatoriu fata de tara care ne gazduieste".
Universitatea din Oradea este una dintre cele mai prestigioase institutii de invatamant superior din Romania. Sustinuta de o traditie pluricentenara, universitatea gazduieste astazi 18 facultati si are o retea de facultati specializate in diverse materii care sunt prezente in unele dintre cele mai importate universitati din Europa.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut