Premierul Frantei critica dublarea remuneratiei sefului PSA Peugeot Citroen

Data publicarii: 31-03-2016 | Economie

Premierul Frantei a criticat joi dublarea pachetului salarial al sefului PSA Peugeot Citroen, Carlos Tavares, deoarece ar trimite un semnal gresit angajatilor companiei auto si poporului francez, transmit Bloomberg si Reuters.

Remunerația totală a lui Carlos Tavares pentru 2015 se situează la 5,24 milioane de euro (5,9 milioane de dolari), inclusiv salariul fix și variabil și stimulentele pe termen lung, față de 2,75 milioane de euro în 2014, se arată în raportul anual al celui de-al doilea producător auto european.

Carlos Ghosn, șeful Renault, a fost recompensat anul trecut cu 7,25 milioane de euro, în timp ce directorul general al Daimler AG, Dieter Zetsche, a obținut 9,7 milioane de euro. Cel mai mare producător auto european, Volkswagen AG, încă nu a anunțat cifrele pentru 2015, l-a plătit în 2014 pe fost director general Martin Winterkorn cu 15,9 milioane de euro.

"Regret această majorare, care nu corespunde cu situația reală a angajaților aceste mari companii", a afirmat Manuel Valls la postul de radio RTL.

Majorarea a provocat dezbateri aprinse în Franța, ministrul de Finanțe Michel Sapin apreciind-o ca "vătămătoare" și avertizând că cei doi reprezentanți ai statului francez în Consiliul de Administrație al PSA vor vota împotrivă.

Miercuri, Tavares a afirmat că nu crede că majorarea va afecta negocierile viitoare cu sindicatele PSA.

Valls l-a numit pe Tavares "un mare lider", care a ajutat PSA să revină pe profit, dar a adăugat: "sentimentul de a nu fi conectat la realitatea cu care se confruntă poporul francez și angajații companiei este un semnal negativ".

Statul francez deține o participație de 14% în Peugeot și are două locuri în Consiliul de Administrație, în urma pachetului de asistență financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deține 14% din producătorul auto francez.

În 2015, PSA Peugeot Citroen a înregistrat un profit înainte de taxe de 899 milioane de euro, după pierderi de 706 milioane de euro în 2014, pe fondul reducerii de costuri și îmbunătățirii pieței auto europene. Dar sindicatele susțin că aceste rezultate au venit cu un cost. În 2013, compania a ajuns la un acord cu sindicatele privind o serie de concedieri și înghețarea salariilor timp de trei ani.

Laurent Berger, șeful sindicatului CFDT, susține că pachetul salarial al lui Carlos Tavares afectează coeziunea socială și a cerut decență din partea companiei.

Carlos Tavares "nu este plătit atât de mult comparativ cu alți conducători de companii auto. Plata este legată de performanța grupului și de redresarea sa", a afirmat un purtător de cuvânt al Peugeot.

În 2014, Carlos Tavares a plecat de la Renault pentru a prelua postul de director general al PSA Peugeot Citroen. Anul trecut, statul francez a votat și împotriva pachetului salarial al lui Carlos Ghosn, șeful Renault, care a fost recompensat cu 7,2 milioane de euro în 2014.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: