Cardurile isi fac loc in portofelele romanilor
Data publicarii: 28-11-2006
In Romania numarul cartilor de credit va creste in acest an cu peste 130%, pe fondul imbunatatirii situatiei economice si a familiarizarii consumatorilor romani cu cardurile, arata un studiu realizat de Lafferty Group, o companie din Marea Britanie specializata in cercetare si consultanta. Desi cresterea din acest an este una semnificativa, studiul arata ca piata romaneasca a creditelor de consum este destul de subdezvoltata comparativ cu statele membre ale Uniunii Europene.
Documentul prezentat de Lafferty Group arata ca in 2005 piata romaneasca a creditelor de consum (inclusiv ipotecile) a fost responsabila pentru doar 11% din veniturile populatiei, in vreme ce in Germania aceasta pondere s-a situat la 68% in vreme ce in Ungaria aceasta a fost de 35%.
Totodata studiul a scos la iveala faptul ca multi romani sunt interesati de cartile de credit de tip co-branded, respectiv carduri de credit emise de o banca, dar care poarta si logo-ul unui retailer, companii de telecomunicatii sau al unei companii aeriene. Prin achizitionarea unui astfel de card consumatorii beneficiaza de discounturi sau puncte de loialitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025