Mitsubishi a falsificat datele privind eficienta energetica la 625.000 de mini vehicule
Data publicarii: 20-04-2016 | EconomieProducatorul nipon de autovehicule Mitsubishi Motors a recunoscut miercuri ca a falsificat datele privind eficienta energetica la mini vehiculele sale, ceea ce afecteaza 625.000 de autoturisme de acest tip vandute in Japonia, relateaza agentia EFE.
Mitsubishi a manipulat testele de consum de combustibil astfel încât rezultatele să reflecte o eficiență energetică mai bună decât în realitate, a explicat președintele companiei, Tetsuro Aikawa, într-o conferință de presă. Falsificarea probelor s-a realizat prin modificarea presiunii aerului din anvelope, ceea ce s-a reflectat în datele privind consumul de combustibil furnizate de companie autorităților nipone pentru patru modele de mini vehicule (cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi) comercializate în Japonia. Manipularea a vizat 157.000 autoturisme modelele ek Wagon și ek Space produse de Mitsubishi după 2013 și alte 468.000 de unități Dayz și Dayz Roox, ambele produse împreună și comercializate de Nissan Motor. Mitsubishi a descoperit că datele erau false în urma derulării unei anchete interne, ale cărei rezultate au fost transmise autorităților nipone, a anunțat președintele companiei într-o conferință de presă ce a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Turismului. "Continuăm să cercetăm ce s-a întâmplat și cine sunt vinovații", a spus Aikawa, care a anunțat, de asemenea, că va fi înființată și o comisie independentă de investigații. Șeful Mitsubishi a adăugat că s-a luat decizia opririi producției și comercializării tuturor modelelor menționate și a cerut "scuze sincere" consumatorilor afectați, cărora compania le va oferi compensații. De asemenea, el a subliniat că, "ținând cont de gravitatea cazului", compania va verifica datele privind consumul energetic și de la alte modele exportate, în cazul cărora testele variază în funcție de legislația națională. Acțiunile producătorului nipon de autovehicule Mitsubishi Motors au scăzut cu peste 15% la Bursa din Tokyo, după ce a anunțat o conferință de presă pe tema unor presupuse nereguli la testele privind emisiile poluante, aceasta fiind cea mai mare scădere începând din iulie 2004. Modelele de mini vehicule sunt foarte populare pe piața japoneză datorită costurilor reduse de întreținere, consumului mai eficient de combustibil și dimensiunilor reduse.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial