Cresterea consumului dinamizeaza piata de restaurante si cafenele din Capitala (analiza)
Data publicarii: 21-04-2016 | EconomiePiata restaurantelor si a cafenelelor din Capitala s-a dinamizat puternic in ultimul an, pe masura ce evolutia consumului a intrat pe o panta ascendenta, tendinta confirmata de evolutia numarului de tranzactii, dar si de rezultatele pozitive inregistrate de majoritatea jucatorilor, se arata intr-o analiza a unei companii de consultanta imobiliara, remisa joi AGERPRES.
"Piața cafenelelor și restaurantelor din București este extrem de dinamică, atât din motive obiective, precum creșterea consumului, cât și din cauze externe, precum necesitatea relocării unor afaceri profitabile care își desfășurau activitatea în clădiri improprii. Vedem activitate atât din partea marilor lanțuri, care caută să-și extindă rețeaua, cât și din zona tinerilor care au activat în alte domenii și decid să investească într-un sector cu potențial. Deși preluarea unei francize este o opțiune mai sigură, unii antreprenori, români și nu numai, vor să se impună cu concepte proprii de restaurante sau cafenele", apreciază Bogdan Gubandru, manager la DTZ Echinox.
Prețul mediu de închiriere pentru un spațiu destinat restaurantelor și cafenelelor este de 26 de euro/mp lunar.
Sectorul de restaurante din București va continua să crească, după cum apreciază investitorii din sectorul HoReCa, din două motive — tinerii nu mai au timp să gătească acasă, în timp ce veniturile vor continua să crească și oamenii își vor putea permite să ia masa la restaurant. Interzicerea fumatului în spații publice, inclusiv în cafenele și restaurante, se resimte în special în vânzările operatorilor din interiorul mallurilor, unde este mai dificilă amenajarea unor spații speciale pentru fumători. Astfel, noile locații trebuie sa fie adaptate legislației în vigoare, iar pentru cafenele posibilitatea amenajării unei terase a devenit un "must".
Pe lângă parterele clădirilor de birouri, alte zone populare pentru industria cafenelelor din București este Piața Dorobanți, Universitate, Piața Romană, Piața Victoriei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial