Marketingul de sarbatori o ia razna
Data publicarii: 28-11-2006
Produse promotionale, super, hiper, mega-oferte in mini, super, hipermarketuri, investitii majore, spoturi, printuri, mii de branduri, multe culori, totul o ia razna in aceasta perioada. Desi mai este ceva timp pana sa ne uitam in buzunare si sa facem o cura de cumparaturi pentru perioada sarbatorilor, advertiserii s-au pus deja pe treaba. Motivul este unul intemeiat: "Pentru ca este perioada cu cea mai mare incarcatura emotionala pe toate palierele de consumatori cu asteptari si disponibilitatea de a cheltui pe masura, fiecare brand incearca sa se diferentieze cumva pentru a intra in cosul de cumparaturi", a precizat pentru Wall-Street Linda Willy, director executiv al agentiei BtB Advertising.
Totusi, in alergatura pentru a fi pe primul loc in perioada sarbatorilor, unii fac marea greseala: se grabesc.
"Oamenii incep sa faca cumparaturi mai devreme decat de obicei si an de an incep sa se obisnuiasca cu asta", a precizat Bill Bruce, directorul creativ al BBDO New York, care se poate lauda cu un trio pe lista clientilor: eBay, Dell si Campbell. Agentia a iesit pe piata cu ofertele de sarbatori ale celor trei companii mai devreme ca niciodata. "Sunt cativa care asteapta saptamana dinainte de sarbatori pentru a face cumparaturi insa multi altii le-o iau inainte", a completat acesta pentru publicatia Ad Age.
Conform unui studiu recent al companiei Big Research, 40.4% dintre consumatori au inceput sa-si faca cumparaturile de sarbatori inainte de Halloween, comparativ cu o pondere de 40.1%, de anul trecut.
Vodafone si McCann indeamna deja consumatorii sa faca pe cineva fericit. "De Craciun este cea mai activa perioada pentru vanzarile telefoniei mobile si toti competitorii pregatesc oferte generoase. In acest context comunicarea trebuie sa faca 'the extra mile' ca sa convinga potentialii clienti. Provocarea briefului promotiei de Craciun Vodafone 2006 a fost in primul rand strategica, si anume: integrarea strategiei de comunicare a marcii cu oferta promotionala de anul acesta", a precizat Adrian Botan, director de creatie pe Europa Centrala si de Est, al McCann Erickson.
Citeste tot articolul in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii