Marketingul de sarbatori o ia razna
Data publicarii: 28-11-2006
Produse promotionale, super, hiper, mega-oferte in mini, super, hipermarketuri, investitii majore, spoturi, printuri, mii de branduri, multe culori, totul o ia razna in aceasta perioada. Desi mai este ceva timp pana sa ne uitam in buzunare si sa facem o cura de cumparaturi pentru perioada sarbatorilor, advertiserii s-au pus deja pe treaba. Motivul este unul intemeiat: "Pentru ca este perioada cu cea mai mare incarcatura emotionala pe toate palierele de consumatori cu asteptari si disponibilitatea de a cheltui pe masura, fiecare brand incearca sa se diferentieze cumva pentru a intra in cosul de cumparaturi", a precizat pentru Wall-Street Linda Willy, director executiv al agentiei BtB Advertising.
Totusi, in alergatura pentru a fi pe primul loc in perioada sarbatorilor, unii fac marea greseala: se grabesc.
"Oamenii incep sa faca cumparaturi mai devreme decat de obicei si an de an incep sa se obisnuiasca cu asta", a precizat Bill Bruce, directorul creativ al BBDO New York, care se poate lauda cu un trio pe lista clientilor: eBay, Dell si Campbell. Agentia a iesit pe piata cu ofertele de sarbatori ale celor trei companii mai devreme ca niciodata. "Sunt cativa care asteapta saptamana dinainte de sarbatori pentru a face cumparaturi insa multi altii le-o iau inainte", a completat acesta pentru publicatia Ad Age.
Conform unui studiu recent al companiei Big Research, 40.4% dintre consumatori au inceput sa-si faca cumparaturile de sarbatori inainte de Halloween, comparativ cu o pondere de 40.1%, de anul trecut.
Vodafone si McCann indeamna deja consumatorii sa faca pe cineva fericit. "De Craciun este cea mai activa perioada pentru vanzarile telefoniei mobile si toti competitorii pregatesc oferte generoase. In acest context comunicarea trebuie sa faca 'the extra mile' ca sa convinga potentialii clienti. Provocarea briefului promotiei de Craciun Vodafone 2006 a fost in primul rand strategica, si anume: integrarea strategiei de comunicare a marcii cu oferta promotionala de anul acesta", a precizat Adrian Botan, director de creatie pe Europa Centrala si de Est, al McCann Erickson.
Citeste tot articolul in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025