28 de minute virtuale pe telefonul mobil
Data publicarii: 28-11-2006
Obiceiurile de joc pe telefonul mobil se afla in schimbare la nivel global, in conditiile in care perioada medie pe care o acorda un jucator "mobil" este de 28 de minute in fiecare sesiune, informeaza un studiu realziat de compania finlandeza Nokia. Conform studiului, jucatorii "mobili" isi doresc ca urmatoarea generatie de solutii de gaming mobil sa permita accesul facil la jocuri stimulante si de inalta calitate, precum si impartasirea si utilizarea facila a acestora. Rezultatele studiului arata ca media per sesiune este in mod frecvent de 28 de minute de joc. Utilizatorii considera importanta calitatea grafica a jocurilor, prefera sa testeze produsele inainte de a le cumpara si considera comunitatile de jucatori ca fiind din ce in ce mai semnificative pentru experienta de joc de ansamblu.
Mai frecvent si mai lung
Jucatorii chestionati acceseaza in mod frecvent jocurile mobile: majoritatea (80%) se joaca cel putin o data pe saptamana, iar 34% se joaca in fiecare zi. Durata medie a unei sesiuni de joc este de 28 de minute. Jucatorii care depasesc aceasta medie se afla in India (39 de minute), Statele Unite (31 de minute) si Tailanda (29 de minute).
Jocurile mobile sunt accesate in miscare (61%) aproape la fel de mult ca si acasa (62%). De asemenea, jucatorii profita la maximum de timpii morti, 56% dintre ei preferand sa se joace in timp ce asteapta.
Aproape doua treimi din respondenti (63%) prefera experienta imbogatita oferita de urmatoarea generatie de jocuri mobile de la Nokia fata de oferta existenta de jocuri Java 2D si Java 3D - in special dupa testarea jocurilor.
Experienta placuta de joc (84%), interesul de a relua jocul dupa ce a fost deja castigat (79%) si tipul de joc (78%) sunt principalele beneficii luate in calcul inainte de a achizitiona un joc mobil. Calitatea elementelor grafice (84%) si posibilitatea de a utiliza telefonul mobil si pentru alte functii in timpul descarcarii (78%) sunt, de asemenea, printre factorii care motiveaza alegerea jocurilor Nokia din generatia urmatoare.
Testare inainte de achizitionare
Daca exista posibilitatea testarii pre-achizitionare, majoritatea jucatorilor (43%) prefera sa testeze doua/trei jocuri pe saptamana, 21% preferand sa testeze unul singur. Dupa testare, majoritatea respondentilor (65%) prefera sa plateasca integral jocul decat sa faca un abonament (27%).
In ceea ce priveste metoda de descarcare a jocurilor, over-the-internet (OTI) (34%) este aproape la fel de utilizata ca si over-the-air (OTA) (45%).
Conectare, competitie si impartasire
Tendintele manifestate la nivel mondial in ceea ce priveste jocurile arata ca punerea in contact a jucatorilor, fie ca membri ai aceleiasi echipe, fie ca adversari, devine o parte din ce in ce mai importanta a experientei de joc in mediul mobil. La nivel global, 45% din respondenti joaca in modul multiplayer (de pe telefon) cel putin o data pe luna. India se afla pe primul loc, peste jumatate din jucatori (56%) accesand o data pe saptamana jocuri in modul multiplayer, iar unul din patru jucatori, in fiecare zi.
Jucatorii nu vor doar sa isi invinga adversarii, ci si sa impartaseasca cu prietenii versiuni demo ale jocurilor (62%). In plus, marea majoritate (79%) sunt dispusi sa testeze jocurile trimise de prieteni.
"Rezultatele acestui studiu confirma inca o data faptul ca utilizatorii se asteapta ca urmatoarea generatie de jocuri mobile sa le poata satisface cerintele legate de jocurile mobile," a declarat Jaakko Kaidesoja, Director, Games, Multimedia, Nokia.
"Utilizatorii cauta grafica exceptionala, continut exceptional si experiente exceptionale de joc, iar noi am fost receptivi la cerintele lor. Anul viitor, intentionam sa oferim noi experiente superioare de joc mobil - jocuri extrem de atractive din punct de vedere vizual, captivante, cu functii de conectivitate, usor de gasit, gestionat si jucat", se mai precizeaza in comunicatul remis de Nokia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday