Nissan si Mitsubishi Motors confirma discutiile in vederea unei aliante
Data publicarii: 12-05-2016 | EconomieConstructorii auto japonezi Nissan Motor Co si Mitsubishi Motors Corp au confirmat joi in mod oficial ca discuta o posibila alianta, dupa ce in presa au aparut informatii potrivit carora Nissan ar urma sa preia o treime din actiunile Mitsubishi Motors, informeaza Reuters.
"Nissan și Mitsubishi discută diferite subiecte printre care și o cooperare de capital, însă nimic nu a fost decis încă. Intenționăm să discutăm acest subiect și altele cu ocazia consiliului de administrație de joi și vom face un anunț când va veni momentul", a informat Nissan într-un comunicat.
Potrivit unor informații publicate anterior în presa japoneză, Nissan ar urma să investească aproximativ 200 miliarde de yeni (1,8 miliarde de dolari) pentru a prelua aproximativ 34% din acțiunile Mitsubishi, devenind astfel cel mai important acționar la Mitsubishi Motors Corporation (MMC), devansând Mitsubishi Heavy Industries care deține 20% din acțiuni.
Dacă tranzacția se va concretiza Nissan, companie la care director general este Carlos Ghosn, va deține o participație mai mare la Mitsubishi decât pachetul de 15% pe care îl deține la Renault. În schimb, grupul auto francez deține o participație de 43,4% din acțiunile Nissan, al patrulea mare constructor auto nipon.
Valoarea de piață a Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, s-a redus la jumătate, până la aproximativ trei miliarde de dolari, după ce luna trecută trecută compania a admis că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și de asemenea că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.
Constructorul auto Mitsubishi Motors face parte din conglomeratul Mitsubishi, care după cel de al doilea război mondial a fost împărțit în mai multe companii. Cu toate acestea producătorul auto are legături puternice cu celelalte companii din grup, inclusiv Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Mitsubishi Corp și Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, care împreună dețin 34% din acțiunile constructorului auto.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză