Orange se extinde in Africa
Data publicarii: 31-05-2016 | EconomieOrange SA, cel mai mare operator de telecomunicatii din Franta, a inceput discutii neoficiale cu Millicom International Cellular SA pentru a achizitiona unele operatiuni ale companiei din Africa, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Compania franceză ia în considerare cumpărarea operațiunilor Millicom din Senegal, Ghana și Ciad. De asemenea, Orange caută noi oportunități în estul Africii, după ce a acceptat în noiembrie să vândă participația sa de 70% în Telkom Kenya către Helios Investments, susțin sursele.
Un purtător de cuvânt al Orange nu a comentat informația în timp ce un reprezentant al Millicom a precizat că nu comentează în privința zvonurilor și speculațiilor.
Luni, acțiunile Millicom au urcat cu 3,6%, la 486,90 coroane, la Bursa de la Stockholm, în timp ce titlurile Orange au scăzut cu 1%, la 15,43 euro, la Bursa de la Paris.
Un acord cu Millicom va sprijini ambițiile de creștere ale Orange, după eșecul încercării de a prelua rivala franceză Bouygues SA, pentru 11,2 miliarde de dolari.
În februarie, Millicom a acceptat să vândă companiei Orange activele sale din Congo, pentru 160 milioane de dolari.
Millicom vrea să renunțe și la activele sale din vestul și centrul Africii, iar Orange ar putea fi interesat, susțin sursele,
Orange are deja operațiuni în câteva state din vestul Africii, inclusiv Coasta de Fildeș, Camerun și Senegal.
Luna trecută, Orange a anunțat că va investi 75 milioane de euro (85 milioane de dolari) în compania nigeriană de comerț electronic Africa Internet Group (AIG) și va deveni acționar.
AIG, înființată în 2012, are deja nume importante în rândul acționarilor: Goldman Sachs, compania de telecomunicații MTN din Africa de Sud și firma germană Rocket Internet.
AIG deține câteva firme din 26 state africane, inclusiv Jumia, HelloFood, Jovago și Lamudi.
"Prin această investiție strategică, Orange are acum posibilitatea să dețină un rol cheie în comerțul electronic din Africa, care înregistrează o creștere rapidă", a afirmat șeful companiei franceze, Stephane Richard.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de țări, are 247 de milioane de clienți, dintre care 185 de milioane abonați la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro și avea 155.000 de angajați la nivel mondial. Compania este lider de piață în România, cu 10,205 milioane de clienți și venituri de 453,9 milioane de euro la 30 iunie 2015.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză