Blogurile te ajuta sa-ti umanizezi angajatii

Data publicarii: 30-11-2006
Blogurile te ajutaUn blog corporatist este un blog publicat si folosit de o organizatie cu scopul de a atinge niste tinte / parametri, care tin fie de eficienta, fie de promovare. El poate deveni fata umanizata a companiei, contactul direct cu lumea consumatorilor sau expertul de care clientii au nevoie. Asadar, un blog corporatist este, inainte de toate, un liant intre companie si clienti. Blogurile corporatiste pot fi interne sau externe.

Blogul intern. Ajuta-ti angajatii.

Blogurile interne sunt instrumente puternice de comunicare si informare, accesibile unei comunitati inchise, care au drept scop stimularea / motivarea sau ajutarea membrilor acesteia. Exista organizatii mari care au cel putin cateva bloguri interne, specializate in functie de targetul sau de scopul lor si chiar incurajeaza angajatii sa isi creeze bloguri interne (Google, DrKWSUN, IBM, Microsoft, HP, Macromedia). Potrivit Financial Times din 11 aprilie 2006, aceste tehnologii de networking (bloguri, wiki) incurajeaza noi modalitati de colaborare intre angajati, marind astfel productivitatea. De exemplu, IBM avea in iunie 2005 un numar de 30 913 de posturi, 13 155 de comentarii, cu o medie de 1 255 de posturi pe luna in ultimele 6 luni, dupa cum mentioneaza Philippe Borremans, PR Manager la IBM Belgia & Luxemburg. Majoritatea blogurile IBM sunt interne.

De ce sa implementezi un blog intern?

• Este practic. De multe ori blogurile sunt mai utile si mai practice decat emailurile, deoarece numarul de emailuri primite in fiecare zi de o persoana este mare, acestea nu sunt arhivate intotdeauna, iar informatia se poate pierde.

• Informatia este usor de urmarit. Sistemul de afisare in ordine invers cronologica este usor de urmarit. In plus, tehnologia RSS, suportata de toate browserele noi (Firefox, Opera, Safari, IE7), permite vizualizarea ultimelor aparitii pe blog fara a necesita accesarea URL-ului blogului.

• Implica angajatii. Atunci cand deciziile sunt afisate si comentate deschis, angajatii se simt implicati in procesul de decizie, nu se simt ignorati si isi pot astfel impartasi propriile opinii, comentarii privind compania sau proiectele acesteia.

• Sporeste creativitatea. Fiind un mediu interactional deschis, ce poate foarte usor sa se transforme intr-o conversatie live pe internet, blogurile permit gasirea unor idei noi si o colaborare spontana. Comentariile sau posturile unor membri ii pot inspira pe altii, asa cum o idee comentata poate fi imbunatatita prin implicarea mai multor oameni. Opiniile diferite duc la dezbateri, creand astfel un cadru organizat pentru discutarea unui proiect sau a unei idei.

• Pot fi o alternativa la intalniri. In cazul companiilor mari, cand intalnirile dintre angajati nu se pot materializa fie din cauza distantei, fie din cauza programelor suprapuse, blogurile ajuta membrii aceleiasi comunitati sa comunice.

• Cautarea devine mai usoara. Blogurile folosesc tag-uri, si nu directoare, acest lucru facand procesul de cautare mult mai usor decat in cazul email-urilor. Pentru a ajuta angajatii, unele companii isi creeaza propria taxonomie pentru tag-uri.

• Ofera o privire de ansamblu. Blogul intern ofera o privire de ansamblu asupra companiei, pentru ca integreaza toate opiniile si comentariile sub aceeasi umbrela.

• Este util in cazul echipelor eterogene. Blogurile sunt instrumente utile atunci cand se lucreaza cu echipe heterogene pentru proiecte. Acestea permit integrarea rapida a angajatilor si le ofera o baza de date necesare adaptarii.

• Continutul este livrat rapid, la costuri reduse. Continutul ajunge la membri in timp real, iar costurile de implementare sunt reduse.

Cum reactioneaza companiile?

De multe ori exista o lipsa de interes in ceea ce priveste blogul ca mijloc de informare, acesta fiind mai degraba privit ca un canal informal de comunicare intre angajati. De aceea blogurile nu sunt luate in serios si exploatate la adevarata lor capacitate. Exista o teama generala ca informatiile nu vor putea fi controlate si de aceea se insista pe impunerea regulilor. Pentru a rezolva acest lucru, trebuie sa fie clar ca utilizarea blogurilor este definita ca parte a unei strategii, planificata si comunicata sub forma unor reguli. Ce se poate sau nu afisa trebuie sa fie clar pentru toata lumea. Insa, datorita formatului, angajatii nu ar trebui sa confunde documentele oficiale cu posturile blogului, formatele fiind diferite.

Timpul consumat este o alta intrebare pentru manageri. Angajatii vor citi si scrie pe blog in timpul programului de munca. Pe un blog intern, informatiile afisate ar trebui sa ii ajute pe cititori sa isi indeplineasca sarcinile si sa obtina datele de care au nevoie, feed-back sau idei.

Aceste lucruri sporesc productivitatea, comunicarea realizandu-se mult mai usor. Deci nu este vorba de un timp pierdut. Potrivit unui studiu realizat de Centrul de Cercetare de Marketing al Universitatii Dartmouth Massauchusetts, la care au luat parte 78 de bloggeri de succes, 58% dintre persoanele intervievate au marturisit ca timpul pe care il consuma zilnic intretinand blogul este intre una si doua ore.

Sursa: Tree.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: