Pokemon Go a dublat valoarea de piata a Nintendo
Data publicarii: 19-07-2016 | EconomieInteresul generat de jocul Pokemon Go a permis grupului japonez Nintendo sa-si depaseasca marti rivalul Sony in termeni de capitalizare bursiera, in conditiile in care valoarea actiunilor producatorului de jocuri video s-a dublat in perioada ce a trecut de la lansarea pe piata a Pokemon Go, transmite AFP.
La finalul primei ședințe de tranzacționare de marți, acțiunile Nintendo s-au apreciat cu 10,79%, până la 30.780 yeni (290 de dolari), mai mult decât dublu față de valoarea de 14.380 yeni înregistrată de titlurile Nintendo la data de 6 iulie, ziua de dinaintea lansării pe piață a Pokemon Go. Conform acestor valori, între 7 și 19 iulie, acțiunile Nintendo au crescut cu 114,04%, iar capitalizarea bursieră a companiei a urcat până la 4.360 miliarde yeni, devansând-o cu 300 miliarde de yeni pe cea a Sony, una dintre cele mai renumite companii japoneze.
În plus, vineri, acțiunile Nintendo au stabilit un nou record, fiind tranzacționate acțiuni în valoare de 476 miliarde de yeni (4.49 miliarde de dolari), cel mai mare volum zilnic de tranzacționare înregistrat de acțiunile unei singure companii la Tokyo Stock Exchange.
Toate aceste recorduri se datorează succesului înregistrat de jocul Pokemon Go, care, inițial, a fost lansat oficial doar în cinci țări: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Germania.
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon GO a declarat vineri că vrea să lanseze jocul în aproximativ 200 de țări și regiuni "relativ curând", adăugând că în prezent lucrează la creșterea capacității serverelor pentru a putea face față unui număr mare de jucători.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni. Jocul în sine este gratuit, însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcții suplimentare.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care în traducere înseamnă ''monștri de buzunar''.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză