Un magazin online la doua zile
Data publicarii: 06-12-2006
Din totalul site-urilor active, peste o mie sint inregistrate pe zona de comert electronic.
26 de milioane de vizitatori unici
In octombrie, site-urile inscrise pe trafic.ro au avut un numar de vizitatori unici care depasesc populatia Romaniei: 26 de milioane. Dintre acestia, sapte milioane au fost din Romania, iar 19 milioane de vizitatori unici din strainatate. In rindul romanilor, cresterea inregistrata pe segmentul celor care acceseaza Internetul cel putin o data pe luna este spectaculoasa, acestia fiind cu aproape 50% mai multi decit la inceputul anului.
Treptat, Romania devine o piata cu mult potential pentru dezvoltarea afacerilor online, iar datele din prezent arata faptul ca exista foarte mult loc pentru crestere. Exista antreprenori care profita din plin de acest lucru, chiar daca nu toti reusesc sa se impuna in lumea virtuala. Conform statisticilor, in perioada noiembrie 2005 - noiembrie 2006 s-a lansat, in medie, un magazin virtual la fiecare doua zile.
Provocari pentru afaceristi
Provocarile sint inca multe pentru cei care doresc o afacere online. In continuare, principalul motiv pentru care romanii intra pe Internet il reprezinta chatul si posta electronica, iar cea mai importanta categorie de utilizatori ramine cea a persoanelor sub 18 ani sau a celor cuprinse intr-o forma de invatamint. In majoritatea cazurilor, acest lucru indica persoane fara o sursa certa si permanenta de venit care sa le permita sa faca tranzactii online.
In plus, dintre cei peste sase milioane de clienti ai sistemului bancar, doar circa 100.000 sint abonati ai unui serviciu de Internet banking. Pe piata telefoniei mobile, dintre cele peste 15 milioane de utilizatori, doar 32.000 sint abonati ai unui serviciu de mobile banking. Conform no-cash.ro, acest lucru arata ca romanii nu au inca exercitiul de a tranzactiona de la distanta.
Bancile nu ajuta
Bancile s-au dovedit destul de rigide cind vine vorba despre tranzactii cu cardul pe Internet. Restrictiile de utilizare nu au fost inca eliminate complet de catre toate bancile, iar numarul celor care promoveaza acest serviciu ramine foarte mic. Dintre cele 39 de banci de pe piata romaneasca, doar patru au semnat contracte cu comerciantii pentru acceptarea la plata a cardurilor in magazinele virtuale ale acestora.
Citeste tot articolul in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private