Un magazin online la doua zile

Data publicarii: 06-12-2006
Dupa 13 ani de la rezervarea primului domeniu .ro (www.ici.ro in februarie 1993), atit firmele, cit si persoanele fizice arata un interes tot mai mare pentru Internet, iar dovada consta in evolutia numarului de domenii .ro inregistrate in fiecare an, informeaza un studiu al site-ului financiar www.no-cash.ro, creat de compania de consultanta Zero Cash. La 31 octombrie 2006, existau peste 165.000 de domenii .ro rezervate pentru care s-a platit o taxa de pina la 61 de dolari, conform datelor Romanian National Computer Network (RNC), citate de www.no-cash.ro. Dintre acestea insa doar 15% (aproximativ 25.500) au devenit site-uri active, potrivit serviciului de monitorizare a audientei pe domenii (trafic.ro). 12% dintre domenii sint detinute de persoane fizice, 84% de firme, 1% de administratia publica si 3% de unitati de invatamint, librarii, muzee sau ONG-uri.

Din totalul site-urilor active, peste o mie sint inregistrate pe zona de comert electronic.

26 de milioane de vizitatori unici

In octombrie, site-urile inscrise pe trafic.ro au avut un numar de vizitatori unici care depasesc populatia Romaniei: 26 de milioane. Dintre acestia, sapte milioane au fost din Romania, iar 19 milioane de vizitatori unici din strainatate. In rindul romanilor, cresterea inregistrata pe segmentul celor care acceseaza Internetul cel putin o data pe luna este spectaculoasa, acestia fiind cu aproape 50% mai multi decit la inceputul anului.

Treptat, Romania devine o piata cu mult potential pentru dezvoltarea afacerilor online, iar datele din prezent arata faptul ca exista foarte mult loc pentru crestere. Exista antreprenori care profita din plin de acest lucru, chiar daca nu toti reusesc sa se impuna in lumea virtuala. Conform statisticilor, in perioada noiembrie 2005 - noiembrie 2006 s-a lansat, in medie, un magazin virtual la fiecare doua zile.

Provocari pentru afaceristi

Provocarile sint inca multe pentru cei care doresc o afacere online. In continuare, principalul motiv pentru care romanii intra pe Internet il reprezinta chatul si posta electronica, iar cea mai importanta categorie de utilizatori ramine cea a persoanelor sub 18 ani sau a celor cuprinse intr-o forma de invatamint. In majoritatea cazurilor, acest lucru indica persoane fara o sursa certa si permanenta de venit care sa le permita sa faca tranzactii online.

In plus, dintre cei peste sase milioane de clienti ai sistemului bancar, doar circa 100.000 sint abonati ai unui serviciu de Internet banking. Pe piata telefoniei mobile,  dintre cele peste 15 milioane de utilizatori, doar 32.000 sint abonati ai unui serviciu de mobile banking. Conform no-cash.ro, acest lucru arata ca romanii nu au inca exercitiul de a tranzactiona de la distanta.

Bancile nu ajuta

Bancile s-au dovedit destul de rigide cind vine vorba despre tranzactii cu cardul pe Internet. Restrictiile de utilizare nu au fost inca eliminate complet de catre toate bancile, iar numarul celor care promoveaza acest serviciu ramine foarte mic. Dintre cele 39 de banci de pe piata romaneasca, doar patru au semnat contracte cu comerciantii pentru acceptarea la plata a cardurilor in magazinele virtuale ale acestora.

Citeste tot articolul in Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: