Bucurestenii, nemultumiti de politica de dezvoltare a orasului
Data publicarii: 06-12-2006
"Impactul negativ al lucrarilor nu pare a fi intamplator: din luna iunie pana in septembrie, o mare majoritate a stirilor din presa scrisa fac referire in mod negativ la proiectele si lucrarile de construtie din Bucuresti (57,8%)", se mai precizeaza in studiul "Piata politica bucuresteana 2006".
O alta sursa de influenta asupra perceptiei populatiei din Capitala cu privire la proiectele publice este reprezentata de optiunile electorale ale bucurestenilor.
"Optiunea pentru un partid politic influenteaza destul de mult preferintele si atitudinile indivizilor fata de proiectele publice. Majoritatea bucurestenilor nu sunt multumiti de modul in care sunt efectuate lucrarile publice (72,8%), insa votantii Aliantei D.A. spun mai mult decat ceilalti ca 'sunt bine realizate'. Ca orientare politica, alegatorii care se declara 'liberali' sunt mai nemultumiti decat media, iar intre cei mai multumiti ii regasim pe cei 'crestin-democrati'.
Tot votantii Aliantei sunt cei care considera mai mult decat restul ca lucrarile sunt utile si nu incurca traficul, spre deosebire de cei ai PSD care sunt de parere mai mult ca ele incurca traficul. Se poate spune ca in Bucuresti proiectele administratiei Aliantei D.A. sunt sustinute de publicul mai degraba al PD (un public amestecat: social-democrati, crestin-democrati, liberali) si mai putin de cel al PNL si liberal", a explicat Cristian Andrei, presedinte ARMP si consultant politic.
Bucurestenii sunt mai inclinati sa acorde in 2006 un rol mai mare administratiilor de sector decat in 2003 (49,9% fata de 38,3%).
Cristian Andrei a mai explicat pentru cotidianul online BaniiNostri.ro ca "aceasta schimbare e data de ce se intampla in 2003: o lupta politica in care Traian Basescu, 'locatarul' Primariei generale, era preferat de majoritatea Bucurestenilor si sustinut in proiectele lui si impotriva primarilor de sector ai PSD. Practic, atunci, optiunea politica pentru Traian Basescu a modificat si preferinta pentru anumite proiecte publice, dar mai ales a modificat optiunea fata de administratia Bucurestiului.
"Piata politica bucuresteana 2006" prezinta comparativ opiniile bucurestenilor din noiembrie 2006 cu cele din aprilie 2003. Ambele sondaje sunt realizate cu un an si cateva luni (1 an si 6 luni pentru 2006 si 1 an si 2 luni in 2003) inainte de alegerile locale din Bucuresti.
"Studiul are o conceptie noua prin care prezinta opiniile cetatenilor relevate dintr-un sondaj, comparativ cu tendintele mesajului mass-media din lunile premergatoare sondajului. Acest model de analiza ne ajuta sa intelegem ce tendinte ar putea avea opiniile populatiei dupa sondaj in raport cu "presiunea" pe care mass-media o exercita prin mesajul sau asupra preferintelor si optiunilor", sunt de parere autorii studiului.
Asociatia Romana de Marketing Politic este o initiativa recenta ce isi propune promovarea disciplinei marketingului politic in Romania. ARMP a obtinut pentru acest scop organizarea in 2007 a celui important eveniment mondial al disciplinei in Romania: Conferinta Internationala de Marketing Politic - editia a IV-a.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România