Utilitarele scapa de taxa de inmatriculare
Data publicarii: 07-12-2006
Normele metodologice publicate marti de Finante scot insa de sub taxa autovehiculele din categoriile M2 (microbuze), M3 (autobuze), N2 (autoutilitare, autospeciale, autospecializate), cu masa totala maxima autorizata peste 7,5 tone si N3 (autoutilitare, autospeciale, autospecializate, cu masa totala maxima autorizata peste 12 tone).
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), in 2005 s-au vindut 33.140 de vehicule comerciale si 1.647 de microbuze si autobuze.
Scapa si motocicletele sub 250 cmc
Potrivit Normelor, taxa nu se aplica nici motocicletelor cu o capacitate cilindrica de sub 250 cmc.
O alta noutate este ca pentru autoturismele si autovehiculele care nu au mai fost puse vreodata in circulatie, taxa datorata este la nivelul celei corespunzatoare autovehiculelor si autoturismelor cu o vechime sub 6 luni.
Actul publicat de Finante mai spune ca autovehiculele fabricate inainte de 1 ianuarie 2007 si aflate dupa aceasta data in stoc la un operator economic vinzator, fara sa fi fost puse vreodata in circulatie, din punctul de vedere al taxei speciale, sint considerate ca fiind noi.
Acciza elimina taxa
Pentru autoturismele normale si pentru cele de teren, a caror prima inmatriculare in Romania se realizeaza dupa 1 ianuarie 2007, si pentru care accizele au fost platite cu ocazia importului sau a achizitionarii de pe piata interna in cursul anului 2006, taxa speciala nu se mai datoreaza.
Nu sint supuse taxei speciale nici autovehiculele introduse in Romania temporar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene. Dar in acest caz sint mai multe conditii.
Prima ar fi ca persoana care introduce in tara autovehiculul trebuie sa aiba rezidenta in alt stat membru decit Romania. Totodata, trebuie sa foloseasca autovehiculul pentru uzul personal, adica in oricare alt scop decit cel profesional. In plus, nu trebuie sa-l doneze, sa-l inchirieze sau sa-l imprumute unui rezident din Romania, spun Normele Codului.
Taxa de inmatriculare se calculeaza in functie de cilindreea autoturismului, de gradul de poluare reglementat prin normele Euro si de vechimea autoturismului. Astfel ca valoarea ei incepe de la citeva zeci de euro, in cazul masinilor noi cu norma Euro 4, si poate ajunge la mii de euro, in cazul masinilor de cilindree mare, mai vechi de 6 ani, non-Euro.
Taxa speciala se aplica atit autoturismelor si autovehiculelor noi, cit si celor rulate, de fabricatie interna sau de afara, motiv pentru care Comisia Europeana nu a vazut-o ca pe o masura anticoncurentiala.
Normele de aplicare a Codului fiscal vor intra in vigoare de la 1 ianuarie, o data cu acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri