Inspectia Muncii va realiza o aplicatie electronica pentru evidenta zilierilor
Data publicarii: 17-10-2016 | EconomieInspectia Muncii va realiza in perioada urmatoare o aplicatie electronica prin care registrul de evidenta al zilierilor va putea fi transmis in format electronic catre inspectoratele teritoriale de munca, masura care face parte din cadrul unei campanii desfasurate la nivel national privind respectarea legislatiei in domeniu, a declarat, pentru AGERPRES, Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.
"Vom crea o aplicație care va da beneficiarilor posibilitatea să transmită online la inspectoratele teritoriale de muncă registrul zilierilor în variantă electronică", a spus Nicolae Bratu.
Potrivit acestuia, aplicația ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului și va fi urmată de o perioadă de tranziție în care se vor putea transmite datele atât online cât și clasic. Ulterior, se va desfășura o nouă etapă de control pentru a se vedea modul în care beneficiarii care utilizează zilieri respectă prevederile legale.
Inspecția Muncii a desfășurat o campanie, în perioada 3 — 7 octombrie 2016, în care acțiunile au avut caracter preponderent preventiv. Inspectorii de muncă au avut un rol pro activ, de îndrumare a beneficiarilor și de avertizare a acestora cu privire la neregulile constatate. Au fost controlați 810 beneficiari și s-au aplicat 626 sancțiuni contravenționale din care 91% au fost avertismente.
Nicolae Bratu a afirmat că pentru 9% din cazuri s-a impus aplicarea sancțiunii cu amendă contravențională deoarece faptele prezentau pericol social ce nu permitea aplicarea avertismentului. De exemplu, au fost identificate cazuri de folosire a muncii minorului sub 16 ani și folosirea muncii minorului de peste 16 ani mai mult de 6 ore pe zi. Au fost sancționate contravențional situațiile în care nu s-au adus la cunoștința zilierilor pericolele la care se pot expune din domeniile cu incidență mare în producerea accidentelor de muncă. Pentru neconformitățile constatate s-au dispus 1.134 măsuri de intrare în legalitate.
"Am inițiat această campanie la nivel național pentru a asigura respectarea legii în domeniul de competență, prin acțiuni preventive, fermitate când e vorba de siguranța zilierilor și reducerea efectelor birocrației prin trecerea la formatul electronic, demn de secolul XXI. Vom acorda, cum am mai precizat, beneficiarilor un termen de tranziție în care vor fi permise ambele variante, clasică și electronică pentru a da posibilitatea tuturor utilizatorilor să se familiarizeze cu programul. În momentul în care vom avea funcțional softul vom verifica și beneficiarii care au primit măsuri cu caracter preventiv", a spus Dantes Nicolae Bratu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză