MasterCard castiga procesul impotriva FIFA, dar federatia face recurs
Data publicarii: 08-12-2006
Federatia Internationala de Fotbal (FIFA) intentioneaza sa conteste decizia unei instante americane, care a dat castig de cauza companiei MasterCard, al doilea emitent de carduri din lume, intr-un proces legat de nerespectarea unui acord de sponsorizare si sa mute procesul la Zurich, a informat FIFA. MasterCard, al doilea emitent de carduri din lume, dupa rivala Visa, a obtinut castig de cauza in fata justitiei americane in procesul intentat Federatiei Internationale de Fotbal (FIFA), pentru nerespectarea acordului de sponsorizare, conform verdictului Curtii Federale new-yorkeze, citate de AFP.
Judecatoarea Loretta Preska a pronuntat verdictul prin care interzice FIFA sa aplice acordul semnat cu Visa si ii cere, in schimb, sa respecte acordul incheiat cu MasterCard, pentru sponsorizarea Cupelor Mondiale din perioada 2007-2014 .Judecatoarea considera ca "luand in considerare faptul ca FIFA si MasterCard s-au inteles asupra tuturor punctelor acordului, pentru perioada 2007-2014 si ca varianta finala a acordului a fost trimisa de FIFA catre MasterCard spre executie si returnata de MasterCard la FIFA, este drept si echitabil ca FIFA sa fie obligata sa execute acordul incheiat cu MasterCard, pentru perioada 2007-2014".
MasterCard a intentat, in aprilie, procesul impotriva FIFA, dupa ce federatia a semnat un acord cu Visa, pentru sponsorizarea cupelor mondiale in perioada 2010-2014.
In opinia MasterCard, acordul a fost incheiat in defavoarea parteneriatului dintre FIFA si MasterCard, care ii garanta corporatiei exclusivitatea de sponsor din sectorul cardurilor bancare. Urmatoarea Cupa Mondiala de fotbal va fi organizata in 2010, in Africa de Sud.
Visa a anuntat, dupa pronuntarea sentintei, ca acordul semnat cu FIFA a fost negociat "cu buna credinta" si ca "a primit asigurari din partea federatiei de fotbal ca acordul este valid si contractual si ca nu intra in conflict cu drepturile MasterCard".
"Visa a fost surpinsa si a aflat cu neplacere, cu ocazia procesului, ca FIFA nu a fost corecta in ceea ce priveste obligatiile sale fata de MasterCard", a spus purtatorul de cuvant al Visa International, Michael Sherman, intervievat de AFP.
"Suntem, cu toate acestea, dezamagiti de decizia tribunalului si examinam toate optiunile noastre", a mai spus Sherman.
FIFA este dezamagita de decizia Curtii Federale de la New York, care a sustinut plangerea MasterCard referitoare la acordarea pachetului de sponsorizare pentru categoria servicii financiare, se spune in comunicatul de presa al federatiei. FIFA va face recurs la hotararea tribunalului si se asteapta sa aiba castig de cauza.
FIFA este convinsa, in continuare, ca a actionat cu buna-credinta si va continua sa isi sustina cazul, se precizeaza in comunicat. Mai departe, FIFA considera ca instanta competenta pentru solutionarea cazului este Curtea de Arbitraj de la Zurich si FIFA va astepta rezultatul procedurii, informeaza comunicatul federatiei.
MasterCard, care a fost sponsorul Cupei Mondiale din 1990, a spus ca are dreptul primului refuz intr-o afacere viitoare.
MasterCard a pretins ca FIFA a incalcat contractul care ii dadea emitentului de carduri dreptul primului refuz, pe baza unei anexe a sponsorizarii Cupei Mondiale, cel mai privit eveniment sportiv din lume.
Acordul incheiat intre FIFA si Visa urma sa intre in vigoare, in ianuarie 2007. "Pierderea sponsorizarii urmatoarei Cupe Mondiale FIFA de catre MasterCard ar fi, cu cuvintele lor acum faimoase mondial, nepretuita", a spus judecatoarea Loretta Preska, cu referire la sloganul din campania publicitara a corporatiei.
MasterCard a platit suma de 100 de milioane de dolari, in calitate de sponsor oficial al Cupei Mondiale, timp de 16 ani.
Cupa Mondiala, jucata din patru in patru ani, ultima editie avand loc in Germania, in 2006, este o avalansa pentru marketing. La ultima editie, audienta de la televiziune a fost estimata la peste cinci miliarde de telespectatori.
In tarile ale caror echipe nationale participa la eveniment, de obicei 95% dintre televizoare sunt deschise pe canalele care difuzeaza meciurile. Parlamentul portughez a reprogramat, anul acesta, o dezbatere, cand a constatat ca urmeaza sa aiba loc la aceeasi data cu meciul echipei sale.
"Tribunalul a recunoscut clar credibilitatea si etica noastra solida de afaceri, contrastand cu comportamentul de rea credinta al FIFA", a spus MasterCard.
Pozitia competitiva a MasterCard in raport cu Visa ar fi fost afectata grav de pierderea sponsorizarii evenimentului sportiv cu cea mai mare audienta din lume, a considerat judecatoarea new-yorkeza.
Visa, cel mai mare emitent de carduri bancare din lume, sponsorizeaza, deja, Jocurile Olimpice.
Decizia tribunalui, data miercuri seara, a urmat dupa deliberarea juriului. In verdictul pronuntat, judecatoarea americana a spus ca negociatorii FIFA "au mintit repetat MasterCard, inclusiv cand au spus ca nu vor semna un parteneriat pentru drepturi de sponsorizari dupa 2006 cu altcineva decat daca nu vor putea ajunge la o intelegere cu MasterCard".
Visa nu a fost inclupata, dar a incercat, fara succes, sa intervina, cu argumentul ca este o parte indispensabila in cazul de fata.
MasterCard, corporatie mondiala cu sediul la New York, a devenit public, in mai. Actiunile MasterCard au urcat cu 67 de centi, la valoarea de 99,80 dolari/actiune, in sedinta de tranzactionare de dupa-amiaza, pe piata new-yorkeza.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor