Grupul Generali este in pericol sa isi piarda identitatea italiana
Data publicarii: 08-12-2006
Potrivit lui Antoine Bernheim, Generali are nevoie de o majorare de capital, precum si de gasirea unor parteneri cu care sa formeze o alianta, pentru a putea finanta o posibila achizitie a unei companii straine.
"Va trebui sa identificam o tinta de achizitie interesanta in strainatate, pentru a ne putea aplica strategia de dezvoltare. Avem, de asemenea, nevoie de o majorare de capital, pe care ar fi de dorit sa o realizam in parteneriat cu alte companii. De unii singuri, ne-ar fi greu sa realizam o achizitie de 10-15 miliarde euro", a mai spus Bernheim.
"Trebuie neaparat sa ne dezvoltam, pentru ca, altminteri, vom deveni o prada sigura pentru pentru concurentii nostri si pentru fondurile de hedging", a tinut sa precizeze Antoine Bernheim.
Actiunile Generali au cunoscut o crestere, saptamana trecuta, cu peste 3%, datorita zvonurilor potrivit carora compania italiana de asigurari, evaluata la circa 40 de miliarde de euro ar fi tinta unor oferte de preluare din partea americanilor de la AIG si a olandezilor de la Aegon.
Grupul italian Generali a fost, in perioada interbelica, unul dintre cele mai puternice companii de profil din Romania si din intregul spatiu central si est european, fiind lider de piata, in Romania, in 1935, prin subsidiara sa locala, compania Generala, potrivit paginii de internet a Generali Asigurari SA. Grupul Generali s-a retras din Romania si de pe intreaga piata est-europeana, in 1948, din cauza ascensiunii regimului comunist.
Compania Generali, cel mai mare asigurator italian, a anuntat un profit net de 1,94 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari), in perioada primelor noua luni ale anului, cu 23% mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, peste previziunile analistilor. In Europa Centrala si de Est, valoarea primelor a crescut cu 11,6%, in special datorita asigurarilor facute de corporatii. Trebuie mentionata cresterea semnificativa a nivelului primelor pentru alte asigurari decat cele de viata acordate in Romania, mai mare cu 149,3% si dezvoltarea canalelor de vanzari, prin retele de agentii, brokeri si banci. Generali a anuntat, totodata, ca a majorat tinta de profit pe 2006, la nivelul de 2,3 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro, cat fusese tinta stabilita anterior. Analistii economici estimasera ca Generali va obtine, in perioada primelor noua luni ale anului, un profit de 1,89 miliarde de euro, maxim 1,91 miliarde de euro.
Generali Asigurari SA, subsidiara romaneasca a grupului italian Generali, a subscris, in primele noua luni din 2006, un volum total de prime brute de 210,88 milioane lei (59,8 milioane euro), cu 137,75 % mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut (88,7 milioane lei).
Pe segmentul asigurarilor generale, primele subscrise de Generali au fost in valoare de 183,94 milioane lei (52,2 milioane euro), in crestere cu 147,2%, in lei, fata de perioada similara din 2005, iar la asigurarile de viata, primele subscrise, in valoare de 26,93 milioane lei (7,6 milioane euro), au crescut cu 88,2%, in lei.
Generali Asigurari are un capital social de 30 milioane lei, numara 310 angajati si 2.389 agenti, cu 130% mai multi decat in decembrie 2005, iar actionarii companiei sunt Generali Holding Vienna (83,44%) si Astra Asigurari (15,96%).
Generali Asigurari este parte a grupului italian Generali. Cu o intrerupere in perioada comunista, compania este prezenta pe piata romaneasca incepand cu anul 1835.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private