Grupul Generali este in pericol sa isi piarda identitatea italiana
Data publicarii: 08-12-2006Potrivit lui Antoine Bernheim, Generali are nevoie de o majorare de capital, precum si de gasirea unor parteneri cu care sa formeze o alianta, pentru a putea finanta o posibila achizitie a unei companii straine.
"Va trebui sa identificam o tinta de achizitie interesanta in strainatate, pentru a ne putea aplica strategia de dezvoltare. Avem, de asemenea, nevoie de o majorare de capital, pe care ar fi de dorit sa o realizam in parteneriat cu alte companii. De unii singuri, ne-ar fi greu sa realizam o achizitie de 10-15 miliarde euro", a mai spus Bernheim.
"Trebuie neaparat sa ne dezvoltam, pentru ca, altminteri, vom deveni o prada sigura pentru pentru concurentii nostri si pentru fondurile de hedging", a tinut sa precizeze Antoine Bernheim.
Actiunile Generali au cunoscut o crestere, saptamana trecuta, cu peste 3%, datorita zvonurilor potrivit carora compania italiana de asigurari, evaluata la circa 40 de miliarde de euro ar fi tinta unor oferte de preluare din partea americanilor de la AIG si a olandezilor de la Aegon.
Grupul italian Generali a fost, in perioada interbelica, unul dintre cele mai puternice companii de profil din Romania si din intregul spatiu central si est european, fiind lider de piata, in Romania, in 1935, prin subsidiara sa locala, compania Generala, potrivit paginii de internet a Generali Asigurari SA. Grupul Generali s-a retras din Romania si de pe intreaga piata est-europeana, in 1948, din cauza ascensiunii regimului comunist.
Compania Generali, cel mai mare asigurator italian, a anuntat un profit net de 1,94 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari), in perioada primelor noua luni ale anului, cu 23% mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, peste previziunile analistilor. In Europa Centrala si de Est, valoarea primelor a crescut cu 11,6%, in special datorita asigurarilor facute de corporatii. Trebuie mentionata cresterea semnificativa a nivelului primelor pentru alte asigurari decat cele de viata acordate in Romania, mai mare cu 149,3% si dezvoltarea canalelor de vanzari, prin retele de agentii, brokeri si banci. Generali a anuntat, totodata, ca a majorat tinta de profit pe 2006, la nivelul de 2,3 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro, cat fusese tinta stabilita anterior. Analistii economici estimasera ca Generali va obtine, in perioada primelor noua luni ale anului, un profit de 1,89 miliarde de euro, maxim 1,91 miliarde de euro.
Generali Asigurari SA, subsidiara romaneasca a grupului italian Generali, a subscris, in primele noua luni din 2006, un volum total de prime brute de 210,88 milioane lei (59,8 milioane euro), cu 137,75 % mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut (88,7 milioane lei).
Pe segmentul asigurarilor generale, primele subscrise de Generali au fost in valoare de 183,94 milioane lei (52,2 milioane euro), in crestere cu 147,2%, in lei, fata de perioada similara din 2005, iar la asigurarile de viata, primele subscrise, in valoare de 26,93 milioane lei (7,6 milioane euro), au crescut cu 88,2%, in lei.
Generali Asigurari are un capital social de 30 milioane lei, numara 310 angajati si 2.389 agenti, cu 130% mai multi decat in decembrie 2005, iar actionarii companiei sunt Generali Holding Vienna (83,44%) si Astra Asigurari (15,96%).
Generali Asigurari este parte a grupului italian Generali. Cu o intrerupere in perioada comunista, compania este prezenta pe piata romaneasca incepand cu anul 1835.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut