Amazon si serviciile de internet in Europa
Data publicarii: 28-10-2016 | EconomieCompania Amazon, cunoscuta in intreaga lume, isi are debutul in domeniul vanzarilor de carti. Cu o extindere la care nu se asteptau specialistii in domeniu, Amazon a ajuns sa comercializeze o serie de produse si chiar sa livreze cumparaturi la usile celor care vor sa se bucure de aceste servicii. Extinderea nu s-a oprit aici si a continuat cu domeniul muzical, programare video iar, cel mai recent, au aparut informatii conform carora doreste sa furnizeze servicii de internet.
Conform The Information, compania ar planui sa devina furnizor de servicii de internet pe teritoriul Europei. Fiind parte din Prime subscription service, la un cost de $99 pe an, acest pachet este avantajos si isi poate castiga cu usurinta clienti.
Surpriza a venit odata cu alegerea teritoriului Europei. Multi s-ar fi asteptat ca serviciile sa apara in Statele Unite, de unde este compania. Insa, in Europa exista o serie de reglementari in ceea ce priveste furnizarea acestor tipuri de servicii, reglementari care fac din aceasta o mai buna alegere pentru extinderea business-ului.
Amazon nu a facut declaratii publice in legatura cu acest subiect insa informatii conform carora compania doreste sa ofere servicii de internet folosind retelele deja existente ale unor furnizori au aparut in The Information.
In Marea Britanie, furnizorii de servicii de internet cu banda larga ca si British Telecom trebuie sa ofere acces complet la propria retea altor companii care doresc sa furnizeze aceste servicii. In Statele Unite, aceste reglementari sunt complet diferite. Astfel, furnizorii care detin propria retea, nu sunt obligati sa ofere acces concurentei. Din acest punct de vedere, alegerea Europei ca si teritoriu pentru a-si extinde afacerea in acest domeniu, capata sens pentru compania Amazon.
O alta tara care prezinta interes si potential din acest punct de vedere este Germania. Acolo, cel mai mare furnizor de servicii de internet, Deutsche Telekom isi pun la dispozitie propria retea altor furnizori de banda larga cum ar fi United Internet si Vodafone Germania. In acest fel, Amazon poate construi pachete similare cu cele oferite de alte companii cu televiziune prin cablu sau servicii de internet, pachete avantajoase care sa atraga un numar important de clienti.
In Statele Unite ale Americii, consumatorii au, de obicei, o singura alegere pentru internet de mare viteza in fiecare oras iar furnizorii nu si-au pus la dispozitie retelele pentru alti competitori. AT&T, de exemplu, a avut o serie de procese pentru a stagna unii competitori ca Google Fiber.
In ceea ce priveste serviciile de telefonie mobila in Statele Unite, un domeniu cu mult mai competitiv decat cel al serviciilor de internet, accesul complet la retele este intalnit destul de des. De acest avantaj a profitat compania Google pentru a putea oferi propriul Project Fi wireless in domeniul telefoniei. Amazon ar putea sa ia in considerare acest aspect. Compania ar putea oferi servicii de internet wireless in Statele Unite fara sa isi construiasca propria retea, desi aceasta varianta nu a fost lansata in discutii inca.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday