ABN Amro urmareste dezvoltarea Antonveneta si eventuale achizitii
Data publicarii: 11-12-2006
Grupul bancar olandez ABN Amro nu elimina posibilitatea unor viitoare achizitii in Italia, in ciuda faptului ca momentan este implicata in dezvoltarea diviziei sale italiene, banca Antonveneta, a declarat luni grupul olandez, conform Reuters. "Nu excludem viitoare achizitii-surpriza in Italia", a declarat un membru al consiliului de administratie al ABN Amro, Huibert Boumeester, responsabil pentru fuziunile si achizitiile grupului in Italia. Acesta a precizat ca atentia grupului pe care il reprezinta va fi concentrata pe cresterea economica a bancii Antonveneta, iar eventualele tranzactii de cumparare vor fi evaluate de la caz la caz.
Grupul financiar olandez, care a mentionat ca a finalizat procesul de achizitie al grupului italian cu costuri de restructurare mai mici decat era prevazut initial, are drept obiectiv obtinerea unui profit de aproximativ 500 de milioane de euro (660 milioane de dolari) de pe urma activitatii bancii italiene, cu mult peste suma de 400 de milioane de euro obtinuta in acest an.
Principala banca olandeza, care detine deja 8,6% dintr-o alta banca italiana, Capitalia, a declarat ca a cheltuit 139 de milioane de euro pentru restructurarea grupului Antonveneta, mai putin decat nivelul prevazut initial, de 200 de milioane de euro. ABN Amro are drept obiectiv cresterea economica prin extinderea activitatilor sale pe plan international, achizitionand in cursul anului trecut grupul bancar italian Antonveneta pentru suma de peste opt miliarde de euro. Costurile legate de integrarea grupului italian au dezamagit insa pe multi dintre analisti si investitori.
Incepand cu anul 2008, ABN Amro a precizat ca se asteapta la o economie de 178 de milioane de euro din costurile activitatii bancii Antonveneta, prin combinarea unor activitati precum managementul riscului, tehnologia informationala, operatiunile imobiliare si alte sectoare. Veniturile inregistrate de Antonveneta de pe urma activitatii comerciale sunt estimate la 1,1 miliarde de euro in 2008, in timp ce sectorul bancar pentru consumatori ar trebui sa genereze venituri de 1,4 miliarde de euro, a precizat grupul olandez.
Un analist al Rabo Securities, Cor Kluis, a precizat, intr-un raport de analiza, ca grupul ABN Amro va trebui sa faca o alta achizitie in Italia sau Statele Unite ale Americii, ce ar putea fi finantata de vanzarea diviziei sale de credite ipotecare din SUA sau a participatiunii sale de 40% din grupul Saudi Hollandi. Anumite surse au declarat pentru Reuters ca cel putin trei banci au facut oferte pentru achizitionarea acestei participatiuni, care ar valora aproximativ 1,8 miliarde de euro.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză