Fiscul modifica criteriile de selectie a contribuabililor mari si mijlocii
Data publicarii: 13-12-2016 | EconomieAgentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) redefineste criteriile de includere a contribuabililor in categoriile "mari" si "mijlocii", pentru a se incadra in tendintele economico-financiare actuale, informeaza ANAF intr-un comunicat transmis marti AGERPRES.
Potrivit criteriilor specifice, în categoria "marilor contribuabili" vor fi incluse și societățile afiliate în mod direct la un mare contribuabil (criteriul afilierii directe), precum și contribuabilii nou-înființați care, la data înființării, se angajează să realizeze, în maximum 3 ani consecutivi investiții de minimum 10 milioane de euro (criteriul investițional).
De asemenea, criteriul grupului fiscal unic va permite încadrarea în rândul contribuabililor mari/mijlocii a membrilor unui grup fiscal unic atunci când sunt îndeplinite criteriile de selecție de către reprezentantul fiscal sau oricare dintre membrii care aparțin grupului, așa cum e definit la art. 269 alin. (9) din Codul fiscal.
Potrivit sursei citate, criteriul de bază a fost reanalizat, astfel încât reprezintă rezultatul agregării a trei indicatori relevanți ponderați ai activității contribuabililor: cifra de afaceri — 50%, volumul obligațiilor fiscale declarate — 30% și volumul cheltuielilor cu personalul — 20%.
"Continuitatea este de asemenea importantă, astfel încât din rândul contribuabililor mari/mijlocii vor fi excluși, după trei ani consecutivi în care nu au îndeplinit criteriul de bază, cei aflați în procedura falimentului sau în inactivitate temporară, precum și cei declarați inactivi, potrivit dispozițiilor art. 92 din Codul de procedură fiscală", precizează sursa citată.
De asemenea, s-a menținut criteriul reprezentării fiscale, care permite includerea contribuabililor nerezidenți în rândul contribuabililor mari/mijlocii, dacă sunt reprezentați sau reprezentați fiscal de un mare contribuabil sau de un contribuabil mijlociu.
"Utilizarea unor criterii realiste de selecție a contribuabililor va permite atât realizarea unor eșantioane corecte din punct de vedere al importanței fiscale, cât și interpretarea unitară a informațiilor privind eficiența administrării acestor două categorii de contribuabili. Aceste criterii vor întări parteneriatul cu aceștia, creșterea eficienței administrării fiscale și îmbunătățirea colectării veniturilor bugetare", se menționează în comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză