Mituri demolate: Clienti multi, succes garantat

Data publicarii: 12-12-2006
Cu cit mai multi clienti, cu atit mai bine, gindesc majoritatea dintre noi. Va vine sa credeti ca unele firme ies din afaceri deoarece au prea multi clienti sau o prea mare cerere pentru produsele lor? Aceasta situatie poate fi o cale sigura de iesire din afaceri. Daca o firma fabrica si vinde un produs de succes, la un moment dat exista riscul sa fie depasita de comenzi si sa nu fie capabila sa tina productia la un nivel la care sa poata satisface cererea. Daca clientii nu vor primi la timp produsele solicitate, atunci acestia ar putea deveni nemultumiti si isi vor anula comenzile.

Odata cunoscuta in piata respectiva aceasta situatie, imaginea firmei ar putea avea de suferit. Un alt competitor care ar cunoaste cererea, dar care ar avea o capitalizare semnificativ mai buna, ar putea prelua cererea. In domeniul IT, faptul de a avea prea multi clienti poate duce la consumarea resursei de timp, cu un efect de scadere a calitatii si de aparitie a erorilor la produse. In aceste situatii este preferabila refuzarea clientului. Chiar daca este o decizie dificila, acest comportament mentine relatii mai bune de afaceri decit livrarea unor produse defectuoase sau intirzieri la furnizarea acestora.

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: